יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

דיפלומטית ישראלית הותקפה במנצ'סטר

סגנית שגריר ישראל בבריטניה, גב' טליה לדור-פרשר, הותקפה באלימות על ידי מפגינים פרו-פלסטינים זועמים. מאבטחים הצליחו למלט את השגרירה ברכב משטרתי

אהרן שיין, ט"ו באייר תש"ע - 29/04/2010 20:36
נימוס בריטי אופייני? משרד החוץ מוסר כי אמש הותקפה סגנית שגריר ישראל בבריטניה, טליה לדור-פרשר, בעת ביקור באוניברסיטת מנצ'סטר. מפגינים פרו-פלסטינים ניסו לפגוע בה בעת שיצאה מאולם ההרצאות.

לפי הדיווח, לדור-פרשר הייתה בדרכה להיכנס להרצאה באוניברסיטה ושם נתקלה במפגינים האלימים, אולם היא בחרה להתעלם ולהיכנס להרצאה כמתוכנן. מיד בצאתה המתינו לה המפגינים בשנית, לאחר הערכת מצב החליטו אנשי האבטחה להשיב את סגנית השגריר לאולם לצורך אבטחתה ולאחר התייעצות נוספת הוחלט למלט אותה ברכב המשטרה.

אולם מסתבר שגם פיתרון זה היה חלקי ובעת שהוצאה ברכב המשטרה, הסתערו המפגינים על הרכב, טיפסו עליו וניסו לנפץ את שמשותיו. בסיוע השוטרים שקבלו מבעוד מועד מידע על ההפגנה מולטה לבסוף סגנית השגריר כשהיא בריאה ושלמה ב"ה.

בתגובה לתקרית אמרה סגנית השגריר כי תקיפת רכבה הייתה "רגע לא נעים". השגרירה ציינה כי המקרה מעיד על הידרדרות השיח האקדמי בנושא המזרח התיכון בבריטניה.  

שגריר ישראל בלונדון, רון פרושאור, הודה לסגניתו על נחישותה ורוח הקרב שהפגינה, במקביל דרש השגריר מהאוניברסיטה לגנות את המקרה "מדובר בהפקרות שנזקיה לטווח הקצר כבר מורגשים ולטווח הארוך עלולים להיות בלתי הפיכים", הסביר.

כבר לפני מספר שבועות נדחתה הרצאה מתוכננת של סגנית השגריר במנצ'סטר עקב התראות שהתקבלו על קבוצת מפגינים אלימה שמכננת להפגין נגדה, בעקבות כך העותק מקום ההרצאה – אולם כאמור, ללא הועיל.