יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

חמאס מאשים: מצרים הרעילה את המנהרות

המתיחות בין מצרים לחמאס שוברת שיאים. דובר חמאס האשים את ממשלת מצרים בפיזור רעל במנהרות ההברחה שגרם הלילה למותם של ארבעה פלסטינים "זהו פשע מחריד שביצעו הכוחות המצריים נגד פועלים פלסטינים פשוטים שניסו להרוויח את מנת לחמם היומית"

אהרן שיין, ט"ו באייר תש"ע - 29/04/2010 12:37
גובר המתח בין מצרים לחמאס. חמאס הודיע כי הוא דורש הסברים ממשלת מצרים בעקבות מותם אמש של ארבעה פלסטינים במנהרת הברחות מעזה לסיני – מוות שנגרם לטענת חמאס מגז רעיל שפיזרו כוחות הביטחון של מצרים. החמאס דיווח כי עוד עשרה אנשים נפצעו בתקרית.

דובר חמאס, פאוזי ברהום, האשים כי הדובר הוסיף כי "זהו פשע מחריד שביצעו הכוחות המצריים נגד פועלים פלסטינים פשוטים שניסו להרוויח את מנת לחמם היומית", אמר הדובר. "זה היה רצח בדם קר. חמאס וכל העם הפלסטיני מגנים את הדבר בתוקף. אנו דורשים שמצרים תתן הסברים ואת גרסתה למה שהתרחש שם, במקביל לחקירה שתחשוף את האמת בפני כל העולם ותוביל לענישת האחראים".

ד"ר חמדאן אבו לטיפה, רופא מבית החולים ברפיח, מסר כי ההרוגים מתו כתוצאה מחנק. גורמי הביטחון של החמאס העריכו כי המצרים פיזרו במקום גז שמשמש לפיזור הפגנות. משרד הפנים בעזה הודיע כי מדובר בגז. בהודעה שפרסם המשרד נאמר "אנו מאשרים כי סיבת המוות של האזרחי במנהרה הייתה השימוש של כוחות הביטחון המצריים בגז רעיל בתוך אחת המנהרות".

בחמאס מאשימים כי המצרים כבר פזרו בעבר גז רעיל באזור המנהרות, אולם זו הפעם הראשונה בה מוצאים אנשים שם את מותם כתוצאה מכך.

על פי נתוני הפלסטינים, מתחילת המצור על עזה מתו למעלה ממאה בני אדם במנהרות, חלקם מהפצצות צה"ל וחלקם ב"תאונות עבודה".

המצרים קיבלו בחודשים האחרונים החלטה "לחנוק" את המנהרות שהן עורק החיים העזתי, והם החלו בעבודות להקמת גדר פלדה תת קרקעית שתמנע חפירה גם בעומק.