יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ברקת: אין הקפאה בירושלים

ראש עיריתת ירושלים מתעלם מהביקורת האמריקנית כלפיו ומבהיר כי אין בכוונתו לעצור את הבנייה בכל חלקי ירושלים "אם ארה"ב ממליצה על הקפאה, התשובה היא - לא" .ברקת אמר כי העברת חלקים מירושלים לשליטה פלסטינית, משולה ל"סוס טרויאני"

אהרן שיין, י"ד באייר תש"ע - 28/04/2010 09:25
אין הקפאה בירושלים. "אין הקפאה, זה לא נכון", כך אמר הלילה ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, במהלך ארוחת ערב שארגנה הקבוצה הפרו-ישראלית בוושינגטון - "פרוייקט ישראל".

ברקת טען, כי הבנייה בירושלים סובלת כרגע מהאטה זמנית במתן אישורים, זאת על רקע ההלם מ"הסטירה בפרצוף"  שקבלה ישראל מידידתה – וושינגטון, לאחר אישור הבנייה ברמת שלמה. לדברי ברקת, "לוקח זמן להתאושש מכזו התקפה מצד ידיד כמו הממשל האמריקאי".

ברקת קבע באשר לדרישות האמריקניות להקפאה בירושלים: "אם הם (ארצות הברית) ממליצים על הקפאה, אזי התשובה היא לא". ברקת הוסיף כי הוא מתנגד לכל שליטה פלסטינית בכל אחד מחלקיה של ירושלים. ברקת אמר כי שליטה פלסטינית, כמוה, כ"סוס טרויאני" ערבי בלב עיר הבירה היהודית של ישראל.

ראש העיר ירושלים סיפר למארחיו כי לפי ההערכות של הגורמים המקצועיים בתוך עשר שנים תגדל אוכלוסיית ירושלים מכ-800 אלף תושבים, למיליון תושבים. ברקת הוסיף כי היחס הדמוגרפי בין יהודים לערבים ימשיך לנוע סביב הציר של 65:35 לטובת היהודים.

לגבי הבנייה במזרח ירושלים, ובכל חלקי העיר אמר ברקת כי העירייה מתכננת בנייה מאסיבית ליהודים ולערבים בכל חלקי העיר. "אי אפשר לעצור את הגדילה של עיר חיה ושוקקת כמו ירושלים", קבע ברקת.

בימים אלו מבקר בוושינגטון, שר הביטחון אהוד ברק. במהלך פגישותיו שמע ברק ממארחיו ביקורת על ברקת שלטענתם הצהרותיו "מנוגדות לחלוטין לאווירה שהממשל מנסה ליצור כדי לחדש את השיחות בין ישראל לפלסטינים".