יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

דיווח: הליגה הערבית לא תסכים לחידוש השיחות

העיתון הסורי "אל-ווטן" מדווח מפי בכיר בליגה הערבית, כי חברות הליגה צפויות להתנגד לחידוש שיחות הקרבה עם ישראל. הדבר מגביר עוד יותר את הלחץ פנים-פלסטיני על אבו מאזן שלא לחדש את השיחות, לאחר שבחמאס כינו את הצעות מיטשל "ציוניות"

אהרן שיין, י"ג באייר תש"ע - 27/04/2010 11:51
"שרי החוץ של הליגה הערבית צפויים לדחות את הסיכומים החדשים שגיבשו השבוע ברמאללה יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן והשליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, לפיהם יחודש המשא ומתן העקיף בין ישראל לפלסטינים" – כך מדווח העיתון הסורי "אל-ווטן" מפי בכיר בליגה הערבית.  

אובמה כבר חשב לרשום לעצמו הישג ראשון בזירה המזרח-תיכונית אולם נראה שהדרך לשם עדיין ארוכה. לאחר שהשקיע שבועות ארוכים של מאמצים ולחצים בלתי מתונים כלפי נתניהו להתפשר בסוגיית ירושלים והקפאת הבנייה, נוכח לפתע אובמה כי יש גם צד שני למטבע – אבו מאזן. לפי הדיווח בעיתון הסורי, בכוונת הליגה הערבית להתנגד לפתיחת שיחות הקרבה עם ישראל, דבר שמשמעותו – סירוב פלסטיני לקיום השיחות, שכן מבחינה פוליטית פנימית אבו מאזן אינו יכול לגשת לשיחות בלא שיקבל את גיבויה של הליגה הערבית.

הגורם הבכיר בליגה הערבית מסר כי שרי החוץ של הליגה הערבית וחברים בוועדת המעקב של יוזמת השלום הערבית יתכנסו בשבת הקרובה וידונו בנושא, זאת לאור בקשת הרשות הפלסטינית "לדון במאמצי השלום האמריקאים ובצעדים שיש לנקוט אם ישראל תמשיך לנקוט 'סחבת'". לדברי הבכיר, הליגה הערבית עשויה לדחות את הצעת ארה"ב אפילו במקרה שארה"ב תתחייב לפעול להקמת שתי מדינות.

הקושי של אבו מאזן משמעותי גם מבית, לאחר שהחמאס כינה את הצעותיו של מיטשל "ציוניות". עיזת א-רישק, חבר בלשכה המדינית של חמאס אמר כי "מיטשל אינו נושא עמו שום הצעה חדשה מלבד הצעות ציוניות שהגיש לו בנימין נתניהו". הוא הוסיף והזהיר כי אם הרשות תחדש את המו"מ עם ישראל "היא תעניק לגיטימציה לייהוד ירושלים".

האמריקנים מצידם מקווים שהפלסטינים ייענו להצעה הנוכחית של מיטשל. בכיר אמריקני אמר ל'וול סטריט ג'ורנל', כי "הפלסטינים קיבלו ערבויות שאם הישראלים לא ימלאו את חלקם בעסקה, יהיו לכך השלכות".

אמש פורסם כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיע לסיכום עם האמריקנים כי במסגרת שיחות הקרבה יידונו גם נושאי הליבה. בנוסף דווח אמש, כי נתניהו ואבמה הגיעו ביניהם להבנות סודיות, במסגרתן ידאג נתניהו "לחנוק" כל פעילות משמעותית בירושלים, ומנגד האמריקנים מסכימים שנתניהו יציג זאת כאילו הוא מעולם לא התפשר על ירושלים.