יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

דה-הרטוך יוכל להיכנס למשכן הכנסת

פעילות נמרצת של ח"כ מוזס ומקלב למניעת כניסתו לכנסת של העו"ד אמנון דה-הרטוך שסטר לח"כ לשעבר ר' יעקב כהן. ריבלין קיבל חוו"ד משפטית המתירה כניסתו של דה-הרטוך לכנסת

אהרן שיין, י"ב באייר תש"ע - 26/04/2010 20:29
העו"ד הסוטר יכול להיכנס לכנסת. עו"ד אמנון דה-הרטוך, שסטר לפני כשלוש שנים לח"כ לשעבר ר' יעקב כהן, יורשה ככל הנראה להיכנס למשכן הכנסת. היועצת המשפטית של ועדת הכנסת, הגב' ארבל אסטרחן, פרסמה חוות דעת משפטית, לבקשתו של יו"ר הכנסת ח"כ ראובן ריבלין, ובו היא כותבת כי היא סבורה שאין למנוע את כניסתו של העו"ד הסוטר לכנסת.

אסטרחן כתבה בחוות דעתה כי "אנו סבורים שבאיזון בין מעשהו החמור של עו"ד דה-הרטוך לבין השיקולים שמנגד, ספק רב אם בעת הזו יהיה זה סביר ומידתי שלא להעניק לו היתרי כניסה למשכן מטעמים של פגיעה בכבוד הכנסת".

האירוע החל לאחר דין ודברים קשה בין ר' יעקב כהן לדה-הרטוך לאחר שזה האחרון הצטיין ברדיפה בלתי-מתפשרת של מוסדות עולם התורה החרדיים. לטענת דה-הרטוך, במהלך הויכוח כינה אותו ח"כ כהן "נאצי" – דבר שהוכחש מכל וכל ע"י ח"כ כהן. לאחר האירוע, פוטר דה-הרטוך ממשרתו והורחק לצמיתות ממשכן הכנסת.

לפני כשבועיים הוזמן דה-הרטוך לדיון בוועדת המשנה של ועדת חוץ וביטחון לצורך דיון על חוק טל. בעקבות הדברים פנה ח"כ ר' מנחם אליעזר מוזס ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, בתביעה למנוע את כניסתו של "העו"ד הסוטר" למשכן הכנסת. "לא יתכן שאדם שסטר על פניו של חבר כנסת בתוך משכן הכנסת ימשיך להסתובב ולבקר בכנסת באופן חופשי ובאין מפריע", אמר מוזס. בעקבות פנייתו של מוזס פנה יו"ר הכנסת לקבלת חוות דעת משפטית.

היום, כאמור, כתבה היועצת המשפטית של ועדת הכנסת בחוות דעת משפטית כי יש לאפשר לדה-הרטוך להיכנס למשכן הכנסת מכמה טעמים ביניהם: "חלף זמן רב של כשלוש שנים מאז האירוע ובינתיים נבחרה כנסת חדשה ור' יעקב כהן לא מכהן בה. דה-הרטוך התנצל פומבית, הביע חרטה וגם שילם מחיר כבד עד כדי פיטוריו משירות המדינה".

בנוסף, כתבה היועצת המשפטית, "מאז כינונה של הכנסת ה- 18 הותר כבר לעו"ד דה-הרטוך להיכנס למשכן הכנסת שש פעמים, לפי הזמנתם של חברי כנסת וועדות בכנסת. יש לזכור כי מדובר באדם שעבד שנים רבות במשרד המשפטים והוא נחשב בעיני רבים למומחה בתחומים בהם עסק. אי מתן היתר כניסה למשכן יפגע בזכותם של חברי הכנסת וועדות הכנסת להתייעץ עימו".

היום הגיש יו"ר הכנסת את חוות הדעת לחברי נשיאות הכנסת. אולם בעקבות התנגדותו של ח"כ ר' אורי מקלב, החליט ריבלין לדחות את ההחלטה בשבוע.