יום רביעי ט' בניסן תשפ"ד 17/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בשיחות הקרבה יידונו גם נושאי הליבה

בישיבת פורם "שרינו" אמר נתניהו לשרי הליכוד כי בדיונים במסגרת שיחות הקרבה ידונו גם בנושאי הליבה. נתניהו הדגיש בפני מיטשל כי "את הנושאים הרגישים אפשר לפתור רק בשיחות ישירות". מיטשל עשוי לשוב לאזור בשבוע הבא

אהרן שיין, י"ב באייר תש"ע - 26/04/2010 08:09
הליבה בליבת הדיונים. שיחות הקרבה, שאמורות כלל הנראה להיפתח בשבועות הקרובים, אמורות לכלול גם דיון בסוגיות הליבה, כך עולה מדברים שאמר אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפורום "שרינו" של שרי הליכוד, לפני התכנסות ישיבת הממשלה. נתניהו סייג את דבריו ואמר לשליח המיוחד, ג'ורג' מיטשל, כי "את הנושאים הרגישים ביותר יהיה אפשר לפתור רק בשיחות ישירות, שאליהן צריך להגיע מהר ככל האפשר".

נתניהו אמר אמש בישיבת שרי הליכוד: "נפגשתי עם הסנטור מיטשל פעמיים ב-48 השעות האחרונות, פעם ראשונה ביום שישי, ופעם שנייה הבוקר. הפגישות היו טובות מאוד. מהשיחות עלתה נכונות אמריקנית להניע בהקדם את שיחות הקרבה".

נתניהו הצהיר, "אנחנו רוצים כבר הרבה זמן לפתוח בשיחות קרבה שיובילו לשיחות ישירות. הסנטור מיטשל הבהיר, שאבו מאזן ביקש כינוס של שרי החוץ של הליגה הערבית, לפני שייתן את תשובתו. אם לא יהיו הפתעות, יתכן שהתהליך המדיני יחל בתוואי זה כבר בתקופה הקרובה. שיחות הקרבה צפויות לגעת בנושאים כלליים, כולל החלפת עמדות בכמה נושאים מהותיים. אמרתי למיטשל שאת הנושאים הרגישים ביותר יהיה אפשר לפתור רק בשיחות ישירות, שאליהן צריך להגיע מהר ככל האפשר".

נתניהו הדגיש את נכונותה של ישראל לשלום - "ידנו מושטת כל הזמן לחידוש שיחות השלום", אולם, אמר ראש הממשלה  "נעשה זאת תוך עמידה נחושה על האינטרסים הלאומיים והביטחוניים של מדינת ישראל".

בסיום דבריו הביע נתניהו תקווה כי הפלסטינים יענו בחיוב להצעה להשיק את שיחות הקרבה, זאת לאחר שיראל הביעה כבר בעבר את הסכמתה לקיום השיחות.

מיטשל ישוב בשבוע הבא

השליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, סיים אמש את ביקרו באזור ושב לארה"ב. לפני כן הספיק מיטשל להיפגש בנמל התעופה בן גוריון עם שר הביטחון ברק טרם צאתם של השניים לוושינגטון. ברק ומיטשל ייוועדו בשנית גם בוושינגטון.

פגישותיו של מיטשל בארץ הוגדרו "טובות ומועילות" הן על ידי אנשי משרד ראש הממשלה והן על ידי האמריקנים. ההערכה היא שבתוך כשבועיים יצליחו האמריקנים להביא לחידוש השיחות עם הפלסטינים, במתכונת שיחות הקרבה. ככל הנראה בשלב הזה השיחות יתנהלו בדילוגים של מיטשל ואנשיו בין ירושלים לרמאללה, כאשר מידי שבועיים ייסעו נציגי הצדדים לוושינגטון לעדכונים.