יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

'ישראל ביתנו' מאיימת על הקואליציה

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט איליטוב, מאיים במכתב ליו"ר הקואליציה, כי אם לא ימולאו דרישותיה הקואליציוניות של מפלגתו - תפעל סיעתו באופן עצמאי

אהרן שיין, ט' באייר תש"ע - 23/04/2010 10:54
משבר קואליציוני בפתח? חברי הכנסת של 'ישראל ביתנו' מאיימים כי אם במהלך מושב הקיץ הקרוב של הכנסת לא תפעל הממשלה לאשר את ההתחייבויות הקואליציוניות כלפיה, תפעל 'ישראל ביתנו' באופן עצמאי ולא תישמע להוראות הקואליציה.

במכתב ששלח אתמול יו"ר סיעת 'ישראל ביתנו' ח"כ רוברט אילטוב, ליו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין, הוא מזכיר שורת תביעות, ביניהן חקיקת "חוקי הנאמנות", קידום רפורמת הגיור, שינוי שיטת הממשל, הטבות לחיילים משוחררים, אפשרות להצבעה בבחירות של אזרחים ישראלים החיים בחו"ל והעדפת יוצאי צבא במינויים למשרות ממשלתיות. איליטוב לא מאיים בשלב זה על פרישה מהקואליציה, אך נראה שבכוונת 'ישראל ביתנו' להעביר לליכוד מסר תקיף.

איליטוב מסיים את מכתבו: "אין לנו אלא להתריע, כבר בשלב זה, כי המשך אי קיום התחייבויות הקבועות בהסכם יאלץ את סיעת 'ישראל ביתנו' לפעול לביצוע הסעיפים הנ"ל באופן עצמאי בלי קשר למשמעת קואליציונית, כבר במושב הקיץ הקרוב".

בתגובה למכתב אמר ח"כ זאב אלקין: "בסך הכל, בשנה האחרונה 'ישראל ביתנו' הוכיחו את עצמם כשותף רציני ואחראי, ולכן הם זוכרים בוודאי שהסכמים צריך לקיים. עד עכשיו קיימנו כל מה שהיינו צריכים לקיים. יש נושאים שהם צודקים שצריך לזרז את הטיפול בהם". אלקין הוסיף, "אני לא חושב ש'ישראל ביתנו' רוצים לחפש את דרכם החוצה מהקואליציה".

גורמים בליכוד המקורבים לראש הממשלה אמרו: "זו הפעם הרביעית ש'ישראל ביתנו' שולחים מכתב לליכוד. הוא נועד לתקשורת יותר מאשר לאיים. זה מכתב שנועד לעשות קצת רעש לפני המושב".