יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

קלינטון: צריך שגריר בדמשק

שרת החוץ קלינטון המבקרת באסטוניה אמרה כי הממשל מעוניין דווקא עכשיו למנות שגריר בדמשק, זאת כדי להעביר לסוריה את המסרים האמריקניים

אהרן שיין, ח' באייר תש"ע - 22/04/2010 19:26
רוצים לשפר הקשרים עם סוריה. שרת החוץ האמריקנית קלינטון בהבהירה היום כי הממשל האמריקני עדיין מעוניין לשפר את הקשרים עם סוריה, זאת למרות הסיוע המטריד אותו מעניק אסד לארגון החיזבאללה.

קלינטון התייחסה לעניין במהלך מסיבת עיתונאים בטאלין לרגל פסגת שי החוץ הנערכת בבירת אסטוניה. קלינטון הסבירה כי השבת השגריר האמריקני לדמשק "זה לא סוג של פרס עבור הסורים, והפעולות האחרונות שלהם מאוד מטרידות".

לדברי מזכירת המדינה, מטרת הצבתו של שגריר אמריקני בדמשק היא "כלי שאנו מאמינים שיאפשר לנו למנף את מרחב המידע והניתוח עם כל הכבוד לכוונותיה של סוריה". קלינטון הוסיפה "אנחנו מאמינים שהצבת שגריר בדמשק תסייע לנו להעביר את המסר האמריקאי ואנו תקווה כי היא גם תשפיע על התנהגותה של סוריה".

אמש הזהיר יועצה הבכיר של קלינטון למזרח התיכון ותת שרת החוץ, ג'פרי פלטמן, כי "כל האופציות נשארות על השולחן במטרה ללחוץ על הסורים". פלטמן שדיבר בפני חברי וועדה בקונגרס נמנע מלאשר שאכן ידוע לממשל על העברת הטילים מסוריה לחיזבאללה.

יועצה הבכיר של קלינטון דיווח כי "ארצות הברית הזהירה את סוריה מספר פעמים בעבר כי העברת טילים לחיזבאללה יכולה להצית מלחמה באזור". פלטמן הוסיף והבהיר כי "העברת טילים מצד דמשק הוא צעד פרובוקטיבי" שעלול לגרום "להבערת השטח". הוא הפנה את האצבע לממשל בדמשק - "הם צריכים להבין את הסיכון שבחימוש חיזבאללה".

"אנו רוצים להראות להם שזה לא באינטרס שלהם להקל על העברת הנשק לחיזבאללה", אמר פלטמן והדגיש "אם הדיווחים האלה נכונים, אומר שסוריה עשתה טעות. סוריה עשתה טעויות גם בעבר, אך אנו זקוקים לגישה ישירה לנשיא אסד כדי להעביר את המסרים בקול רם, בצורה ישירה וברורה".