יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שמי אירופה נפתחו חלקית

מספר מדינות באירופה פתחו מחדש לתנועה את נמלי התעופה שלהן. גרמניה, בריטניה, אירלנד, דנמרק והולנד הודיעו כי המרחב האווירי בתחומן יישאר סגור היום

אהרן שיין ה' באייר תש"ע - 19/04/2010 13:23
האור בקצה הענן? לאחר מספר ימים של שיתוק כמעט מוחלט של התנועה האווירית באירופה, עקב התפרצות הר הגעש באיסלנד, נפתחו הבוקר נמספר נמלי תעופה באירופה. שרי התחבורה של האיחוד האירופי יקיימו שיחת וידיאו כדי לדון במשבר התעופה החמור. באירופה גוברת הביקורת על התנהלות הממשלות.

הבוקר הודיעו רשויות התעופה באוסטריה כי המרחב האווירי של המדינה ייפתח לתנועת מטוסים, עם זאת, טיסות רבות עדיין נותרו מבוטלות. גם נמל התעופה ארלנדה בשטוקהולם, נפתח לתנועת מטוסים באופן חלקי, לאחר החלטת הרשויות בשבדיה.

פינלנד הודיעה הבוקר כי היא פותחת את נמלי התעופה טמפרה וטורקו, אבל שדה התעופה הגדול שבבירה הלסינקי עדיין מושבת. במקביל, גרמניה, בריטניה, דנמרק, אירלנד והולנד הודיעו כי המרחב האווירי שלהן יישאר סגור גם היום.
בעקבות התפזרות האפר בכמה מדינות חידשה 'אל על' את הטיסות למספר יעדים באירופה - רומא, סופיה, מדריד, ברצלונה, מרסיי, וורשה ואתונה. עם זאת, 'אל על' ביטלה מספר טיסות אחרות שתוכננו לצאת הבוקר - לבוקרשט, קייב, מינכן, ברלין, בודפשט ומילאנו.

חברות 'ישראייר' ו'ארקיע' יוציאו טיסות למוסקבה, לניס ולמרסיי.
 
פגישת שרי התחבורה של האיחוד האירופי
27
שרי התחבורה האירופים ייוועדו היום באמצעות הוידיאו לשיחת חירום בעקבות משבר התעופה החמור באירופה. השרים ינסו לגבש אסטרטגיה מוסכמת לטיפול בסוגיה הבוערת שגורמת הפסדי ענק לחברות התעופה ולמשקי המדינות באירופה.
 
במקביל, ג'ובאני ביסגני, מנכ"ל ארגון IATA, המאגד למעלה מ-230 חברות תעופה מ-120 מדינות ברחבי העולם, פרסם הבוקר הודעה שבה הביע "חוסר שביעות רצון מהדרך שבה ממשלות התנהלו, מבלי להעריך את הסיכונים, מבלי להתייעץ, מבלי לתאם ומבלי להנהיג. המשבר הזה עולה לחברות התעופה 200 מיליון דולר מדי יום, והכלכלה האירופית סופגת נזקים בשווי מיליארדי דולרים".

מנכ"ל IATA אמר כי"הממשלות חייבות לפעול בדחיפות גדולה יותר ולהתמקד בדרך שבה ניתן יהיה לפתוח מחדש את שמי אירופה לטיסות בטוחות. בטיחות היא העדיפות העליונה שלנו", התעקש ביסגני אך הדגיש כי טיסות הניסוי שערכו כמה חברות הדגימו ש"פוספסו הזדמנויות לטוס בבטחה".

חשש: ענן האפר בדרכו לארה"ב

הבוקר דיווחה תחנת תקשורת בבריטניה, כי חלקיקים מהאפר הוולקני שריחף בשמי אירופה, עושים את דרכם גם לכיוון מזרח. המכון המטאורולוגי הבריטי העריך כי ענן האפר צפוי להגיע לחוף המזרחי של ארה"ב סמוך לשעה 21:00 (שעון ישראל). אולם, עדיין לא ברור מה תהא מידת השפעתו.