יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

"יש לנו מגוון אפשרויות פעולה מול איראן"

שר ההגנה האמריקני רוברט גייטס, דחה את הטענות כאילו לוושינגטון אין אסטרטגיה מול תרחישים שונים בתכנית הגרעין האיראנית. גייטס אמר: "אנו מוכנים לפעול בטווח רחב של אפשרויות". מפקד המטות המשולבים: "מתקפה תעכב מאד את הגרעין"

אהרן שיין, ה' באייר תש"ע - 19/04/2010 08:11
יש אסטרטגיה. "אני רוצה להבהיר לבנות בריתנו ולאויבינו, כי ארה"ב ממוקדת באופן נמרץ בשאלה הזו, ואנו מוכנים לפעול בטווח רחב של אפשרויות בכדי להגן על האינטרסים שלנו", כך הגיב הלילה (ב') שר ההגנה האמריקני, רוברט גייטס, בהתייחסו לפרסומים אמש ב'ניו יורק טיימס' לפיהם, במסמך שחיבר גייטס עצמו, הוא טען שאין לוושינגטון אסטרטגיה של ממש להתמודדות עם התרחישים השונים של תכנית הגרעין האיראנית.

כזכור, אמש פורסם כי במסמך שהעביר גייטס ליועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'יימס ג'ונס – כחלק מההיערכות של הממשל מול תכנית הגרעין האיראנית – טען גייטס, כי לארה"ב אין אסטרטגיה להתמודדות עם מצב שבו לאיראן יהיו רכיבי פצצה אטומית, אך היא תימנע מלהרכיבם כדי שלא להיחשב כמפרה את אמנת הנשק הגרעינית. בנוסף טען גייטס כי הממשל אינו ערוך לאפשרות שאיראן תעביר רכיבי נשק גרעיני לארגוני טרור.

בהודעה שפירסם הלילה הצהיר גייטס, כי ארה"ב בוחנת כל הזמן את הדרכים לטיפול באיום האיראני. גייטס הוסיף, כי הוא זיהה מהם הצעדים הבאים בתכנון מערך ההגנה האמריקאי, שעליהם יצטרכו מקבלי ההחלטות בוושינגטון לתת את דעתם בזמן הקרוב.

אמש אמר ראש המטות המשולבים של ארה"ב הגנרל מייקל מאלן, כי תקיפה צבאית באיראן יכולה לעכב באופן משמעותי את תכנית הגרעין שלה, עם זאת הוא הביע דאגה באשר לבחירה באופציה כזו. מאלן אמר בנאום באוניברסיטת קולומביה: "אני מודאג מתקיפת איראן בגלל ההשלכות הלא מתוכננות של זה, והייתי מאוד גלוי לגבי זה". לדברי מאלן, "הדיפלומטיה, הדיאלוג, הסנקציות, כל הדברים האלה, מהזווית שלי, צריכים לנסות לגרום לאיראן לשנות את דעתה לגבי הכיוון שלה".

מאלן הבהיר את דעתו באשר לתקיפה צבאית אפשרית ברפובליקה האיסלאמית "האופציות הצבאיות היו תורמות הרבה לדחיית תוכנית הגרעין", אמר מאלן והדגיש כי "זו לא החלטה שלי, זו תהיה החלטה של הנשיא. אך מהזווית שלי, זו האופציה האחרונה".

"אנו בפנטגון מתכננים אפשרויות כל הזמן", אמר. "ובוודאי שיש אופציות שקיימות". מאלן סיפר כי יש כאלה שאומרים לו: "בחייך, מאלן, תתגבר על זה. הם ישיגו את זה. בוא נתמודד עם זה". אך לדברי מפקד המטות המשולבים, "להתמודדות עם זה יש השלכות לא מתוכננות שאיני חושב שעברנו עליהן עד הסוף. אני מודאג מזה שמדינות אחרות באזור גם יבקשו נשק גרעיני".