שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ירדן: ירושלים לא שייכת לפלסטינים, היא שייכת לנו

האם מזרח ירושלים שייך לפלסטינים? הירדנים סבורים שירושלים שייכת להם. "ויתרנו על יהודה ושומרון אבל לא על ירושלים" טוענים הירדנים בלהט

יהודה שפיגל, כ"ג בניסן תש"ע - 07/04/2010 14:50
האם ירושלים שייכת לפלסטינים? בעולם המערבי ובחלקים בציבור הישראלי סבורים כי חלקו המזרחי של העיר שייך לפלסטינים, אך מסתבר כי בצידה הערבי של המפה הפוליטית יש מי שמערער על כך ובצדק. 

"ירדן לא וויתרה על זכויותיה על הריבונות ועל האחריות על הר הבית" כך אמר אתמול שר בממלכה הירדנית לעניינים אסלאמיים ומקומות קדושים.

השר הירדני אמר, כי בשנת 1988 קיבלה ירדן את החלטתה להתנתק מיהודה ושומרון, אולם "ירדן לא ניתקה את עצמה מירושלים והמקומות הקדושים" כך מדווח העיתון הערבי אל קודס.

לדברי פרשנים בארה"ב, הצהרותיו של השר לא נועדו בהכרח לאוזניים הישראליות. ייתכן כי הסיבה לכך היא חיזוקה של ההכרה הבינלאומית בזכויות הערבים בירושלים, תוך תמיכה גלויה של ארה"ב ולכן ירדן אינה מעוניינת להישאר מחוץ לתמונה.

עוד נודע, כי בכיר ברש"פ שוהה בימים אלו בארה"ב ועוסק בהטמעת ההסברה הערבית בקרב גורמי הממשל באמצעות מצגת הכוללת מפות ומסמכים שונים. הבכיר מנסה להוכיח כי הרש"פ מסוגלת לשלוט באזורים שתחת סמכותה, זאת על מנת לחזק את הדרישה הפלסטינית לקבל שליטה טריטוריאלית, שתכלול שטחים בירושלים, כגון אבו דיס.