יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

שרי העבודה: "קדימה - או שנפרוש"

משבר קואליציוני בתוך המשבר המדיני: שרים בעבודה דורשים מנתניהו לצרף לקואליציה את קדימה ולהוציא ממנה את ש"ס וישראל ביתנו .לפי שעה, נתניהו מצהיר:"לא אוותר על ש"ס וישראל ביתנו"

אהרן שיין, י"ג בניסן תש"ע - 28/03/2010 11:05
רוחות סערה במערכת הפוליטית – המשבר החריף עם הממשל האמריקני גרם לשרי העבודה "לאיים" על פרישה מהממשלה מיד לאחר הפסח, במידה ולא תירשם התקדמות מדינית. בינתיים למרות הלחץ, נתניהו אומר למקורביו: "לא אוותר על ש"ס ועל ישראל ביתנו".

השר אבישי ברוורמן קרא לנתניהו לסלק את ש"ס וישראל ביתנו מהממשלה ולהכניס במקומן את סיעת קדימה: "נוכח המשבר עם ארצות הברית ומצבה המידרדר של ישראל בזירה הבינלאומית, על נתניהו להוכיח שפניה של הממשלה לתהליך מדיני ואין מנוס מצירופה של קדימה", אמר השר ברוורמן.

הבוקר התראיין גם השר יצחק (בוז'י) הרצוג ואמר, כי "אם לא יהיה שינוי מובהק במדיניות הממשלה שיביא לתהליך מדיני אמיתי ואם לא יהיה שינוי בהרכב הממשלה, תצטרך העבודה לדון בהמשך דרכה בקואליציה".

אמש אמר גם השר בנימין (פואד) בן אליעזר, כי "הבעיה של נתניהו היא בתוך הממשלה", אמר השר בן אליעזר והדגיש, כי נתניהו " חייב להביא לכך שקדימה תיכנס לממשלה".

כעת קיים רוב בקרב שרי העבודה התומכים ביציאה מהקואליציה במתכונתה הנוכחית. עם זאת, עד עתה לא נשמעה כל התבטאות של ביקרות מפיו של מנהיג העבודה ושר הביטחון, אהוד ברק, שעד עתה גיבה באופן מוחלט את ראש הממשלה.

נשיא המדינה פרס צוטט כמי שאמר באירוע לזכרו של רבין: "הלב שלי נצבט כמו של רבים, איך ראש הממשלה שלנו התקבל בוושינגטון. לא יכולתי שלא לחשוב על ימים אחרים בהם התקבל רבין כראש ממשלה". כזכור, לאחרונה פורסם כי פרס עוסק בניסיון להביא להכנסת קדימה לקואליציה.

מנגד, גם בליכוד לא מתכוונים לוותר לנתניהו בנושא. בכירים רבים ובהם השר בני בגין ומשה יעלון צפויים להתנגד לכל פשרה מדינית שתוכל להביא לצירופה של קדימה לממשלה.

בסוף השבוע הודיע גם שר החוץ, אביגדור ליברמן, כי אין בכוונת מפלגתו לפרוש מהממשלה. ליברמן הסביר כי היכולת להשפיע על מהלכי הממשלה היא במסגרת הקואליציה בלבד.

הבוקר צפוי נתניהו לפרט בפני שרי הממשלה את שיחותיו בארה"ב ובפרט את שיחתו הקשה עם הנשיא אובמה. נתניהו ידון עם השרים על הדרך להיענות לדרישות האמריקנים מבלי לפגוע באינטרסים הישראליים.

בכיר בליכוד אמר ל'מעריב' כי לנתניהו "אין כל כוונה להפקיר את העקרונות שלו כמו המשך הבנייה בירושלים", אמר הבכיר והסביר, "אם יקפיא את הבנייה תקום צעקה גדולה בליכוד והקואליציה תתפרק".