יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

חרדה לגורל מחנה ישראל

"אין מספיק קברים במצרים שנצטרך למות פה?". סערת רוחות בקרב אנשים מבני ישראל הנתונים בחרדה. ישיבת הקבינט המדיני-בטחוני של מצרים מתכנסת כעת לישיבת חירום אשר בסופה "תתקבל החלטה חשובה ומכרעת לגבי עתידה של מצרים"

מערכת 'טוג' י"ז בניסן תש"ע - 01/04/2010 19:00
בעוד העם יושב במדבר, ארמון פרעה נערך בשעות אלו לקראת ישיבת הקבינט המדיני שיתכנס באופן דחוף לבקשת השרים בפרלמנט. ראש הרשות לביטחון לאומי מסר כי "בישיבה תתקבל החלטה אסטרטגית החשובה לעם המצרי ולעולם כולו". בישיבה המיוחדת ישתתפו גם משרתיו הקרובים של פרעה וייתכן כי תימסר בסופה הודעה משמעותית לאומה המצרית.

לאחר היציאה ההרואית ממצרים, בה הושם הקץ לעבדות רבת השנים של בני ישראל במצרים, נתקבל עתה דיווח מכתב 'טוג' השוהה עם היוצאים, בו נמסר כי מחנה ישראל נח כרגע בין מגדול לים, בסביבת העיר פיתום ששינתה את שמה ל'פי החירות' על שם חירותם של בני ישראל.

העם המותש מסחרור האירועים נתון לשמחה גדולה מחד, אך חרדה איומה מאידך. העתיד אינו ברור והבריחה ממצרים תוך ניצול גירוש העם על ידי פרעה יכולה להסתיים במחי מלחמה אחת עם הצבאות המצריים.

מכל הכיוונים נצפה המדבר, ואי הוודאות משתלט על המחנה. בשעות האחרונות נשמעים קולות הטוענים כי כל הבריחה הייתה מיותרת ומהווה התגרות בצבא חזק שישיב את העם לעבדות יותר גדולה. "כנראה שה' מבקש להעניש אותנו ולא לתת לנו דרור", אומר אחד הממורמרים בתסכול.

"תראה", הוא מצביע על המדבר והים הנראה למרחוק, "לאן נלך? אין שום פיתרון מעשי באופק. אנחנו אבודים, הוא צריך לסחוב אותנו עד לפה בשביל למות?!". כמוהו נשמעים אחרים שאינם שקועים בחרדה אך לא אופטימיים לגורל העתיד.

לעומתם, יש מי שדבקים באמונתם. "שכל מצרים הוצפה בדם, צפרדע, כינים ועוד, בזה הם מאמינים שהבורא יכול לעשות. אבל לחלץ אותנו מן המדבר לא?", שואל ישראל בן נפתלי בכאב,"עדיפה להם העבדות? איך הם מסוגלים לומר שה' שונא אותנו? הכל מאהבה גם אם לא מבינים".

לדבריהם, עצם חניית בני ישראל במקום - ולא בריחה מבוהלת - מראה על אמונה מוחלטת בה' ובמשה עבדו.