יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

משה בנאום לעם: זכרו את היום!

לדברי משה, יוזכר מדי יום נס יציאת מצרים שאף ייחגג פעם בשנה באכילת מצות ובהעלאת זכר הנסים המתרחשים בחודשים האחרונים לעם ישראל. "לא להאמין שיזכרו אותנו גם עוד אלפי שנים", הגיבו ההולכים הנרגשים

מערכת 'טוג' י"ז בניסן תש"ע - 01/04/2010 17:30
בני ישראל היוצאים ממצרים וממשיכים בימים אלו במסע המדברי, זכו להודעת חיזוק ממנהיגם משה בן עמרם שביקש להודיע להם את דבר ה' על אודות היציאה ממצרים וחובת חשיבות זיכרונה גם בעוד אלפי שנים.

"זכור את היום הזה אשר יצאתם ממצרים, מבית עבדים כי בחוזק יד הוציא ה' אתכם מזה", פתח משה את הודעתו למול התרגשות רבה שאחזה בבני ישראל המשוחררים. "היום אתם יוצאים בחודש האביב", אמר. לדברי העם, כוונתו בהזכירו את חודש האביב הייתה בכדי לחדד להם את הנס המושלם שבו אפילו מזג האוויר הינו נוח. כעת במדבר, הימים הינם הנוחים ביותר בשנה להליכה, ללא חום יתר או צינה.

משה דיבר על כך שלזכר אירועי התקופה יונצח השבוע לזיכרון עולם, כאשר יגיעו לארץ כנען, אותה הבטיח ה' לעם ישראל. הוא אמר כי מדי שנה יאכלו שבעה ימים מצות ולאחר מכן יהיה יום חג. בדבריו הוסיף כי תיאסר אכילת וראיית חמץ בימים אלו של חודש האביב, מדי שנה בשנה, בחג שייקרא חג המצות, האביב, או חג הפסח.

בנאומו אמר עוד כי כל אב יגיד לבנו כי "בעבור זה עשה ה' לי בצאתי ממצרים". אם נרגשת שגעתה בבכי, נראתה מרימה את בנה בידיה ומצביעה לעבר משה: "לא נוכל לשכוח לעולם את מה שהיה בשבוע הזה", אמרה.

בנוסף, נקבע כי יציאת מצרים תיחקק כאות גם לכל הדורות הבאים על קלף שיונח על ידו של כל איש מבני ישראל וכן בין עיניו. לזכר מכת הבכורות, ייפדו גם בכורי בני ישראל ובכורי בהמתם לנצח, כדברי משה: "למען תהיה תורת ה' בפיך... ושמרת את החוקה הזו למועדה מימים ימימה".

בני ישראל הנרגשים, קיבלו את המצוות בשמחה רבה והביעו את תקוותם להגיע אל הארץ המיוחלת בהקדם. "מרנין לחשוב שגם בעוד אלפי שנים, יהיה מי שיזכרו את יציאת מצרים אותה אנו חווים כעת, כאשר יאכלו מצות, יספרו את שקרה לנו ואפילו יניחו מדי יום קלף על ראשם וידם", אמר אחד מן ההולכים כשדמעות בעיניו.

"האם יזכרו אותי צאצאי בעוד מאות דורות?" שאל רטורית.

התמונות באדיבות מלכות וקסברגר