יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

תדהמה: בני ישראל פונים לדרך עוקפת פלישתים

כתב 'טוג' עושה ימים אלו במדבר ומגיש סיקור נרחב. האלפים פונים אל דרך מדברית מסוכנת במקום להמשיך בדרך הרגילה ולעבור דרך 'פלישתים'. תחת מזון ומים, ייתקלו בני ישראל רק במדבר וסכנותיו. רבנים במחנה: "סכנות רוחניות וגשמיות בדרך הרגילה"

מערכת 'טוג' י"ז בניסן תש"ע - 01/04/2010 11:30
המעקב הבינלאומי אחרי מסע בני ישראל, יוצאי מצרים -  בעיצומו: כתב 'טוג' המלווה את השיירה מדווח כי המסלול הטבעי בו הולכים הנוסעים ממצרים למדינות העולם, דרך ארץ פלישתים, התגלה - משום מה - כדרך הפחות מועדפת על בני ישראל, דבר שגרם להחלטה המוזרה כי יש ללכת בדרך המסובכת, הארוכה והמיותרת.

למרות היותה של דרך ארץ פלישתים קצרה ונוחה ביותר מכל הדרכים, מוביל משה בשעות אלו את בני ישראל, דווקא דרך המדבר הארוך והצחיח, לסיבוב מתיש לכיוון ים-סוף.

לאור המצב בו נמצא עם ישראל על מאות אלפיו, הבחירה נראית תמוהה ביותר. "דרך ארץ פלישתים יש מקום עיירות עם בני אדם, נוכל לספק מזון ומים לכולם, מה יש במדבר?" תמה אחד הפרשנים. הדרך המדברית, היא קשה, מתישה, לפעמים ללא סוף או מוצא וללא כל מקור למים או מזון, דבר שמטיל צל גדול על סיכויי בני ישראל לשרוד ביציאה ממצרים.

לדברי אחד הרבנים במחנה, ציוויו של הקדוש ברוך הוא ללכת דרך המדבר נובעת דווקא למען חיזוק המחנה הישראלי. "באם ייתקלו בני ישראל באויבים ובעלי מלחמות מאחת הערים הללו, קיים סיכוי סביר לייאוש שישתלט על כולם והם יבקשו לעשות את הטעות הגרועה מכל – לשוב למצרים".

לדבריו, הסכנות הרוחניות הטמונות בארץ פלשתים הינם מסוכנות כל כך עד שיוכלו חלילה לגרום לטמיעת העם היהודי והתבוללותו בגויים. "סכנת הטומאה הגדולה לעם שהרגע מתחיל לצאת משערי הטומאה הקשים, מסוכנת לא פחות", הוסיף.

יצוין, כי טרם ידוע האם מלכות מצרים תנקוט בצעדים כלשהם כנגד יוצאי מצרים לאחר ששככו המכות.