יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הבושה בגושן: מלך מצרים משוטט בבהלה ברחובות העיר

פרעה מתועד כשהוא מתרוצץ בסמטאות גושן ומחפש אחר משה ואהרן, בעיניים טרוטות. המחזה המשעשע גורם לפרץ צחוק וגיחוך בקרב בני העם

מערכת 'טוג' ט"ז בניסן תש"ע - 31/03/2010 15:15
"פרשיית מות בכורי מצרים, ככל הנראה הוציאה את פרעה המלך מדעתו", כך טוענים בעקשנות גורמי אופוזיציה במצרים. טענות אלו נשמעות על רקע התמונות בהם נראה פרעה רץ בסמטאותיה של שכונת בני ישראל בגושן כשהוא צועק לכל עבר: "היכן משה? היכן אהרן?"

פרעה מלך מצרים, הידוע לשמצה בשל גינוני הכבוד שלו ובשל סגנון החיים הראוותני והבזבזני, התעורר הלילה בבהלה, נטש את מיטתו וכשהוא אפוף חרדה שעט לעבר בתי ישראל.

בשכונת גושן, הגיבו התושבים בשעשוע למראה המגוחך של המלך המבוהל טרוט העיניים, המסתובב בבלבול ומחפש אחר משה ואהרן מנהיגי בני ישראל.

"אולי הוא מגיע לבקש את סליחת העם הישראלי על העבדות שהשית עליהם", ניסה את כוחו סלאח, תושב האזור. יצוין, כי משה בן עמרם, מנהיג ישראל, ניסה מספר פעמים לבקש מפרעה כי יחדל ממעשיו ואף איים בעונשים, שכידוע, נחתו על העם המצרי. אולם פרעה, המשיך בעקשנותו ולמרות שהבטיח הבטחות שונות בדבר מעמדם בני ישראל, חזר בו פעם אחר פעם. המכה האחרונה היא זו שכבר הוציאה אותו מכליו.

טרם התברר מדוע מחפש פרעה את משה ואהרן והספקולציות הרבות כבר מרחפות ברחבי מצרים. יש טענות על כך שחיפוש זה הוא רק על מנת לאיים על בני ישראל ולא מתוך כוונות פיוס ושלום.

ממשרד הבריאות המצרי נמסר כי "העם המצרי הנמצא באבל כבד על מות בכוריו, נתון כעת בדריכות וציפייה לראות כיצד ינהג המלך פרעה". מארמון המלוכה לא נתקבלה כל תגובה.