יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

יוקם מחלף בצומת יגור

הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של תשתיות לאומיות החליטה היום להעביר לאישור הממשלה תכנית להקמת מחלף בצומת יגור, בו עוברים כל יום כ-30,000 כלי רכב

ראובן שטיין, ט' בניסן תש"ע - 24/03/2010 19:25
הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של תשתיות לאומיות במשרד הפנים, החליטה בישיבתה היום (ד') להעביר לאישור הממשלה תכנית להקמת מחלף בצומת יגור.

צומת יגור מהווה צומת מרכזי המחבר את הדרכים מס' 70, 75 ו-752. דרכים אלה הינן צירי תחבורה ראשיים המקשרים בין חיפה ומבואותיה ובין צמתים צפוניים מרכזיים: צומת סומך, צומת זבולון, צומת העמקים, צומת יוקנעם, צומת הקישון וצומת הקריות.

בצומת יגור עוברים כל יום כ-30,000 כלי רכב, הגורמים כבר היום  עומסי תנועה כבדים, הצפויים רק להחמיר, על פי התחזיות. בהתאם לתוכנית המוצעת, יוחלף הצומת המרומזר במחלף, אשר יסדיר את התנועה בכבישים 75, 70 ו-752 ויסייע לשיפור זרימת התנועה והבטיחות בכביש.

התוכנית כוללת ביצוע הפרדה מפלסית בין כביש 70 ומסילת רכבת העמק העוברת מדרום ובצמוד לכביש 75, והקמת מפרידן אשר יחליף את צומת הכניסה לקיבוץ יגור. התוכנית כוללת שלושה גשרים: גשר מעל מסילת הרכבת, גשר מעל כביש 75, וגשר מעל נחל הקישון, לו ניתנה התייחסות מיוחדת בכל הקשור לטיפול הנופי והחזותי בממשק בין המחלף לנחל וביחס למעברים לאורך הנחל עצמו.

הקמת המחלף תתבצע, בהתאם לתוכנית, תוך פגיעה מזערית בזרימת התנועה בצומת ולוח זמנים קצר. על פי המידע שנמסר לועדה הארצית לתכנון ולבניה של תשתיות לאומיות, המחלף מתוכנן לביצוע על ידי החברה הלאומית לדרכים בחומש הקרוב.