יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נשיא הפרלמנט האירופי במפגש עם ראשי 'ועידת רבני אירופה' בבריסל

הרבנים קראו לנשיא הפרלמנט האירופי להפעיל את הקהיליה האירופית, לעורר את הדור הצעיר ביבשת לשימור המורשת היהודית ולהגנת בתי הקברות היהודיים

ראובן שטיין, ז' בניסן תש"ע - 22/03/2010 18:28
"אנו מחייבים לתמוך ביוזמות האירופאיות לשימור המורשת היהודית ברחבי יבשת אירופה", הצהיר נשיא הפרלמנט האירופי, מר יאז'י בוז'ק במפגש שערך עם ראשי 'ועידת רבני אירופה', שנועדו עימו בסוף השבוע בבריסל.

במפגש השתתפו; הרב הראשי לפולין, הרב מיכאל שודריך, הרב הראשי לבריסל, הרב אלברט גיגי, מנכ"ל 'ועידת רבני אירופה', הרב אבא דונר ומנהל היחסים הבינלאומיים בועידה, מנכ"ל  "לא תשכח" – הקרן לשימור בתי קברות יהודיים באירופה – מר  פיליפ כרמל.

חברי המשלחת קראו לנשיא הפרלמנט האירופאי לעורר את הדור הצעיר באירופה לפעול למען שימור אתרים יהודיים ברחבי היבשת; אתרים אשר בהם, לצערנו 'נמחקו' היהודים כמעט כליל בשואה האיומה.

מנכ"ל הועידה, הרב דונר אמר כי ההתפתחויות האחרונות בחקיקה של האיחוד האירופאי וכן יישום אמנת ליסבון אמנם מפעילים לחץ על הגופים האירופאים ליזום ולפתח דיאלוג עם הארגונים היהודיים הייצוגיים ביבשת אולם עדיין יש צורך בדיאלוג שוטף בין הפרלמנט לגופים דתיים וכן בהפעלת הקהילות האירופאיות בייזום.

הנשיא בוז'ק הביע, כאמור, את תמיכתו ביוזמות אירופאיות לשימור המורשת היהודית באירופה והפעלת הקהילייה האירופית לחיזוק והרחבת הדיאלוג שיביא להבנת הצרכים היהודיים ושמירת האינטרסים היהודיים.

הרבנים שיבחו את מר בוז'ק על היענותו המיידית להצעת החלטה חסרת התקדים של הפרלמנט האירופי הקוראת לשחרורו המידי של החייל החטוף גלעד שליט ולשמירת זכויותיו על פי אמנת ג'נבה. כזכור, קודם להחלטה זו נועד אביו של גלעד, נועם, בצרפת עם נשיא הפרלמנט האירופי, בוז'ק, ודן עימו בדרכים לשחרורו של בנו גלעד.

רבה של פולין, הרב שודריך הזכיר את פועלו החשוב של הנשיא בוז'ק בהצלת האתר של מחנה ההשמדה אושוויץ בעת שכיהן כראש ממשלת פולין בשנות ה- 90, ואת תמיכתו הנמרצת להסרת המנזר שהוקם במקום.