יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ליצמן: "שמח שמנעתי פגיעה בקברי ישראל"

בעקבות החלטת הממשלה לאשר תוכניתו של ליצמן, מנכ"ל המשרד התפטר וגינויים חריפים נשמעו מכל עבר. בתגובה לדברי ח"כ אריה אלדד אומר ליצמן: "אתרא קדישא הוא הגוף המוסמך, לדבריהם מדובר בקברי ישראל. אם יוכיחו אחרת, נדון שוב בנושא"

ראובן שטיין, ו' בניסן תש"ע - 21/03/2010 20:39
מנכ"ל משרד הבריאות היוצא, ד"ר איתן חי-עם, התייחס מוקדם יותר היום (א') להתפטרותו. בראיון לגלי צה"ל אמר כי "בהעדר אמון ביני ובין ליצמן אני חייב לקום ולהתפטר".

התפטרותו של מנכ"ל משר הבריאות, בשל החלטת הממשלה להעביר את מיקום בנייתו של חדר המיון החדש של בית החולים ברזילי באשקלון לאתר אחר, כך שלא יהיה צורך להעתיק קברים עתיקים שנמצאו במקום. בעבר הודיע חי-עם על התנגדותו הנחרצת, אך סגן שר הבריאות החליט לאיים בפרישה מן הממשלה במידה ולא יאשרו את העברת חדר המיון למקום שלא יפגע בקדשי ישראל.

סגן השר ליצמן הציע לד"ר רוני גמזו, מנהל בית החולים הכללי באיכילוב, לתפוס את מקומו של חי-עם. גמזו קיבל את ההצעה אך מינויו הסופי ייערך עם התקבל אישור הממשלה.

כפי שפרסמנו, הממשלה אישרה ברוב של 11 שרים, מול 10 מתנגדים, את הצעת סגן שר הבריאות לבניית אגף חדש ממוגן של בית החולים ברזילי במתחם מרוחק מהאתר המקורי המתוכנן.

למרות ההחלטה שהתקבלה, הממשלה דחתה בשלושים ימים את ביצוע העבודות, לצורך בדיקת קברים נוספים שנמצאו במקום.

תושבי הסביבה זועמים על החלטת הממשלה ואומרים כי נתניהו מפקיר את אשקלון. ראש העיר בני וקנין אמר כי "את הכסף הזה (תשעים מיליון שקלים. ר.ש.) אפשר היה להשקיע בשיפור המחלקות ובקניית ציוד. צריך לזכור שבית החולים משרת חצי מיליון תושבים. מעדיפים להשאיר קברים במקום להחיש את הטיפול בחיים".

מפלגת קדימה תקפו בחריפות את נתניהו: "ראש הממשלה נכנע לאיום הקואליציוני והפקיר את תושבי אשקלון לאיומי חמאס. מדובר בהחלטה אומללה העומדת בניגוד לכל הגיון ציבורי ובסחיטה פוליטית היורקת בפניו של ציבור גדול בדרום הארץ, בשם שלמות הקואליציה. נתניהו שוב בחר באינטרס הפוליטי על פני האינטרס הציבורי ובכך העביר מסר נוסף של חולשה ורפיסות לשותפיו לממשלה".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) בירך את מנכ"ל משרד הבריאות על התפטרותו וגינה את יוזמת סגן השר ליצמן. לדבריו, "ההחלטה לבזבז רבע מיליון שקלים ולמקם את חדר המיון הרחק מהבניין הראשי של בית החולים ברזילי היא בגלל שקדושת כמה עצמות, השייכות כנראה לפלישתים שמתו לפני אלפיים שנה, גוברת על קדושת חייהם של אזרחי ישראל היום. ד"ר חי-עם דבק בעמדתו הערכית, והצדק עמו, גם אם רוב שרי הממשלה הצטרפו לסגן שר הבריאות מטעמים קואליציוניים".

בעקבות הגינויים החריפים, ביקשנו לדעת מה הניע את סגן שר הבריאות להתעקש ולגרום לסערה הגדולה. לדבריו, "אני שמח שזכיתי לקדש שם שמיים ולמנוע פגיעה בקברי ישראל, כהוראת גדולי ישראל". בנוגע לטענות ח"כ אלדד על אי-הימצאותם של עצמות יהודים במקום, הגיב כי "אתרא קדישא הוא המוסמך בשם גדולי ישראל לקבוע על כך, בינתיים הם קבעו שזה ישראל. רשות העתיקות יוכיחו אחרת, נדון שוב בנושא".