יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מזכ"ל האו"ם: "להסיר המצור מעל עזה"

מזכ"ל האו"ם נועד הערב עם נשיא המדינה. בפגישתו קרא לפלסטינים להפסיק לירות רקטות על ישראל. כמו כן, ביקש מישראל להסיר המצור על הרצועה. פרס עדיין אופטימי

ראובן שטיין, ה' בניסן תש"ע - 20/03/2010 21:36
מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, נועד הערב (שבת) עם נשיא המדינה שמעון פרס, במשכנו של הנשיא. המזכ"ל קרא לקיצונים בעזה להפסיק לירות רקטות, וביקש מישראל להסיר את המצור על הרצועה.

במסיבת עיתונאים שקיימו השניים במשכן הנשיא, אמר מזכ"ל האו"ם כי "המוקד צריך להיות ביצירת מצב שבו המאמצים לשלום יצליחו להימנע מפעולות שפוגעות באמון. כוונתי להקפאת התנחלויות. המטרה כפי שקבענו באו"ם היא לדון ולסכם את כל נושאי הליבה תוך 24 חודשים".

לדבריו, "אני מבין את האתגרים שכרוכים בלהבטיח ביטחון לעם שלך. אנו עובדים עם הקהילה הבינלאומית כדי להביא ולבסס שלום יציב ובר קיימא בין ישראל לשכנים שלה, הפלסטינים שיוכלו לחיות בשלום זה לצד זה. אנו צריכים יחד עם זאת להביא לסיומם של כל מעשי האלימות".

נשיא המדינה אמר כי "האופק האופטימי שלי, שלום אפשרי. בואו נתחיל עכשיו מהר ככל שאנו יכולים להפסיק את העימות".

לפגישת פרס ובאן קי-מון הצטרף ראש אגף התכנון בצה"ל, האלוף אמיר אשל, שסקר את הקשר של גורמי צה"ל עם סוכנויות האו"ם, כוחות שימור השלום הפועלים באזור, המצב בדרום לבנון וסטאטוס החקירות של צה"ל בנושא "עופרת יצוקה".

במהלך הפגישה הזכיר פרס את נושא גלעד שליט ואמר כי "לא ייתכן שיחזיקו בשבוי יותר משלש שנים, בניגוד לכל הכללים הבילאומיים".

משרד החוץ הישראלי אישר את ביקורו של קימון לאחר בקשה שנשלחה לשם כך.