יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אובמה: אין משבר ביחסים בין ישראל לארה"ב

האמריקנים מנסים לצנן הלהבות: אמש התייחס אובמה לראשונה למתיחות ואמר: "אין משבר בין המדינות יש לנו קשר עמוק, וכמו חברים, לא תמיד מסכימים", אובמה הוסיף כי "שר הפנים לא היה מתואם עם ראש הממשלה" .'מעריב' חושף הבוקר כי האמריקנים דרשו לפטר מיידית את השר ישי

יהודה שפיגל ג' בניסן תש"ע - 18/03/2010 07:49

מנסים להפיג את המתיחות הקשה: בראיון נדיר לרשת 'פוקס ניוז' הלילה, התייחס לראשונה הנשיא אובמה, באופן פומבי למתיחות האחרונה בין ישראל לארה"ב. באורח מקרי, בשעת פרסום הראיון, היה פורום השביעיה בעיצומו של דיון שלשמו כונס, בנסיון לגבש פתרונות, למשבר הקשה ביחסים עם ארה"ב.

אובמה שנשאל, האם קיים משבר ביחסים בין המדינות, השיב בנחרצות "לא, יש לנו קשר מיוחד עם העם בישראל, זוהי אחת מבנות הברית הקרובות שלנו והקשר המיוחד הזה לא יכול להיעלם. אבל כמו חברים, יש לנו אי הבנות ולא תמיד מגיעים להסכמה.

אובמה הוסיף והסביר כי "שלחתי את ביידן לישראל עם מסר של תמיכה ואמונה שביטחונה של מדינת ישראל הוא קדוש ושיש לנו הרבה אינטרסים משותפים. אבל יש מחלוקת באיזו דרך להניע את אותם אינטרסים, שאחד מהם הוא תהליך השלום".

בדיוק כששלחתי את בידן וניסינו להתניע את תהליך השלום, אירעה תקרית מצערת. שר הפנים אלי ישי לא היה מתואם עם ראש הממשלה וביצע מהלך שפגע קשות במאמצים שלנו. ראש הממשלה הצטער על הטעות שנעשתה והתנצל.

העיתון 'מעריב' חושף הבוקר, כי עם פרוץ הסערה הציבורית דרשו האמריקנים מנתניהו לפטר מיידית את השר ר' אלי ישי. האמריקנים טענו כי במצב דומה בארה"ב היה האחראי מועבר מיידית מתפקידו.

מאחר שנתניהו סירב לפטר את שר הפנים זעמו האמריקנים מאד וטענו, כי "נתניהו מעדיף את הברית עם ש"ס, על פני הברית האסטרטגית עם ארה"ב".