יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

פשיטה של מס הכנסה בשוק הכרמל

בפשיטה שערכו מס הכנסה בשוק הכרמל נמצא כי 92.3% מבעלי הדוכנים שבוקרו בשוק, לא רשמו תקבולים. כנסו לכתבה כדי לקרוא תירוצים מיוחדים

ראובן שטיין, ב' בניסן תש"ע - 17/03/2010 18:41
"מנחה, מנחה": לפני מספר ימים פתחו רשות המסים במבצע מיוחד תחת השם "מבצע כרמל", בו עובדי היחידה אתרו חייבים שלא הסדירו את חובם למרות ההתראות שקבלו.

חמישה כלי רכב של חייבים נלקחו ובוצעו עיקולי מיטלטלין בבתי החייבים. במקביל, זומנו לחקירה סרבני הגשת דו"חות שנתיים. 10 מהם נחקרו ו-10 אחרים הגישו את הדו"חות החסרים. כמו כן, נחקרו 5 סרבני העברות ניכויים ואילו 8 אחרים הסדירו את חובם. סה"כ נגבו במבצע כ-3,100,000 שקלים.

צוותי ניהול ספרים של מס הכנסה, שמו את פעמיהם לעבר שוק הכרמל, ולמדרחוב נחלת בנימין. שווקים ססגוניים ומלאי עניין, אלא שהפעם לא הגיעו כדי לערוך קניות. מלווים בשוטרים נגשו צוותי ניהול ספרים בעת ובעונה אחת למספר דוכנים בשוק וערכו שם ביקורות.

למבצע הביקורות קדמה עבודת הכנה מקיפה בה נסקרו ומופו חנויות ודוכנים בשוק הכרמל ובמדרחוב נחלת בנימין. מחלקת המודיעין של משרד השומה תל אביב 5, אספה חומר לגבי החנויות והדוכנים בשוק.

ביום המבצע, פשטו צוותי ניהול ספרים בעת ובעונה אחת בשילוב עם צוותי חקירות ושוטרי יס"מ על מספר דוכנים בשוק הכרמל ובמדרחוב נחלת בנימין וערכו 40 ביקורות ניהול ספרים.

6 בעלי עסקים הובאו לחקירה במשרדי חקירות מס הכנסה בתל אביב בשל חשדות להעלמות מס.

תוצאות המבצע מעלות ממצאים מעניינים מאוד. ב- 56.5% מהעסקים שבוקרו נמצא אי רישום תקבולים, לפי הפירוט הבא:

12.5% מנהגי מוניות מיוחדות שבוקרו, לא רשמו תקבולים.
92.3% מבעלי הדוכנים שבוקרו בשוק לא ניהלו ספרים. במהלך הביקורת הובאו 4 בעלי דוכני פירות וירקות לחקירה.
42% מבעלי דוכנים שבוקרו במדרחוב נחלת בנימין לא רשמו תקבולים. במהלך הביקורות הובאו 2 מבעלי הדוכנים לחקירה.

מקרים מיוחדים:

אטליז בשוק הכרמל לא רשם תקבול בסך 1,800 שקלים (כנראה פדיון יומי עד לשעת הביקורת, 11 בבוקר). לטענת הנאשם, "הקופה מקולקלת". הפדיון היה בכיסו, וכאשר המבקרים ביקשו לבדוק את הקופה, ראו איזה פלא, הקופה מיד פעלה.

נסיעה במונית מיוחדת, הנהג לא רשם תקבול 27 שקלים. לשאלת המבקרים מדוע לא רשם את הנסיעה, אחד התירוצים היה: "אני בן יתום מטפל באימי החולה".

דוכן לפירות וירקות בשוק הכרמל לא ניהל ספרים. תגובת הנאשם, "אני לא מבין כלום, יש לי רו"ח ואני מדווח לו הכל בסוף השנה".

דוכן למכירת תכשיטים בנחלת בנימין לא רשם פדיון בסך 850 שקלים, למרות שברשותו פנקס קבלות. הרישום האחרון היה ב- 1.2.10, תגובתו: "התכוונתי לרשום את כל התקבולים במהלך היום".