יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

דיווח: ארה"ב מתכוננת למתקפה על איראן

העיתון 'סקוטלנד הראלד' דיווח, כי ארה"ב העבירה לאחרונה 385 פצצות מיוחדות העשויות לחדור בונקרים. מומחה בריטי: האמריקנים מוכנים להשמיד 10,000 מטרות בכמה שעות

אהרן שיין, ב' בניסן תש"ע - 17/03/2010 12:08
כל האפשרויות פתוחות - ארצות הברית העבירה מאות פצצות מיוחדות המסוגלות לחדור בונקרים מהמאגרים הצבאיים בקליפורניה לאי הבריטי - דייגו גרסייה הממוקם באוקיינוס ההודי, כך דיווח אמש העיתון הסקוטי 'סקוטלנד הראלד'.

לפי הדיווח בתחילת ינואר השנה חתם הממשל בארה"ב הסכם עם ממשלת בריטניה לפיו יועברו לדייגו גרסיה שבבעלות הבריטים 10 מיכלי תחמושת. להסכם צורפה הצהרת משא של צבא ארה"ב שפירטה את אופי המשלוח, המכיל לפי ההצהרה - 385 פצצות 'בלו' המסוגלות לפגוע במתחמים מבוצרים תת-קרקעיים.

מומחים אסטרטגים טענו כי סיבת הצבתה של התחמושת באי הבריטי, היא כהכנה לקראת תקיפה צבאית אפשרית באיראן. האי הבריטי המרוחק מאיראן 4,600 ק"מ הוא חלק מהטריטוריה של הממלכה הבריטית באוקיינוס ההודי, אולם בעקבות הסכם שנחתם בין ממשלות ארה"ב ובריטניה בראשית שנות ה-70, החל האי לשמש כבסיס צבאי לכוחות אמריקנים. בעקבות הסכם זה עזבו את האי 2,000 התושבים שהתגוררו בו.

מפרטי הסכם ההובלה, שפורסמו באתר רשמי של חיל הים האמריקני עולה, כי המשלוח מכיל בין השאר - 195 פצצות חכמות מסוג 'בלו-110' הפועלות באמצעות הנחייה מרחוק, וכן, 192 פצצות ענק מסוג 'בלו-117' שמשקל כל אחת מהן כ-900 ק"ג.

"הם נערכים להשמיד את איראן", כך מעריך מנהל המרכז ללימודים אסטרטגיים ודיפלומטיה באוניברסיטת לונדון, דן פלש. "מפצצים אמריקנים כבר מוכנים להשמיד 10,000 מטרות באיראן תוך כמה שעות". להערכתו, למרות שאובמה לא אישר את ביצוע המתקפה, הצבא האמריקני עוסק בהכנות למתקפה שכזו - "ייתכן מאוד שהוא יחליט שעדיף שארה"ב תפעל לפני שישראל תחליט להרים את הכפפה".

בפנטגון סירבו להגיב לדיווח.