יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נגיד בנק ישראל יודיע בצהרים על המשך כהונתו

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, יודיע בצהרים במסיבת עיתונאים בשיתוף ראש הממשלה כי בכוונתו להמשיך בתפקידו לקדנציה נוספת. ההערכה כי פישר ניאות להמשיך בתפקידו בעקבות הצלחתו לגרום להעברתו אמש בכנסת, של חוק בנק ישראל

אהרן שיין, ב' בניסן תש"ע - 17/03/2010 10:10
נשאר לקדנציה נוספת: נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, צפוי להודיע היום במסיבת עיתונאים בשעה 13:15 כי ימשיך לכהונה נוספת בתפקידו. פישר מונה לכהן כנגיד הבנק המרכזי בראשית חודש מאי בשנת 2004, לכהונה בת חמש שנים. לפיכך, כהונתו של פישר הייתה אמרוה להסתיים בעוד חודש וחצי.

 נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, צפוי להודיע היום בשעה 13:15 כי ימשיך לקדנציה נוספת כנגיד הבנק המרכזי. פישר מונה לנגיד הבנק ב-1 במאי 2005 וכהונתו הייתה צפויה להסתיים כעבור כ-5 שנים כלומר בעוד חודש וחצי. הודעתו של פישר צפויה להתרחש במסגרת מסיבת עיתונאים שתיערך היום בהשתתפות הנגיד עצמו ובהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו. נתניהו הוא האחראי ל"גיוסו" של פישר לתפקיד הנגיד.

פישר יכנס בצהרים מסיבת עיתונאים מיוחדת בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובה יכריז על הישארותו בתפקיד. כזכור, נתניהו היה זה שגייס את פישר לכהונתו הראשונה בעת כיהן נתניהו כשר האוצר בממשלת שרון. ההערכה היא שהסיבה המרכזית להישארותו של פישר בתפקיד היא הצלחתו להביא להעברתו אתמול של חוק בנק ישראל, שעל קבלתו עמל מיום כניסתו לתפקיד.
 
 חוק בנק ישראל שהתקבל אתמול בכנסת בקריאה שניה ושלישית, קובע בין השאר כי תוקם ועדה מוניטרית בבנק ישראל שתפקידה יהיה לקבוע את המדיניות המוניטרית של הבנק ואת הדרכים להשגתה. הוועדה המוניטרית עשויה לכלול 6 חברים: נגיד הבנק שישמש כיו"ר הועדה, המשנה לנגיד הבנק, עובד הבנק שימונה על ידי הנגיד ו-3 חברים נוספים שימונו על ידי הציבור. בתפקיד הוועדה יהיה הוועדה לפרסם לציבור ולמסור לממשלה את מסקנותיה ודיוניה. כמו כן, נקבע במסגרת החוק החדש כי לבנק ישראל תהיה מועצה מנהלית שתדון בתוכניות העבודה השנתיות של הבנק ותאשר את התקציב המנהלי לבנק.
 
לפני קבלת החוק, הגיעו לפשרה - בנק ישראל ומשרד האוצר, שבמסגרתה ימשך הפיקוח על השכר בבנק ישראל בידי אגף התקציבים במשרד האוצר. עם זאת, נקבע כי במקרה של מחלוקת יכריע ראש הממשלה בסוגיה.