יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אזהרה לקבלנים: מי שיתמהמה - יוחלף

הסטרית הבנייה בבית שמש כחלקיק פתרון למצוקת הדיור ממשיכה גם אחרי האישורים והמכרזים: "מי שלא יעבוד מהר יוחלף באחר" הוזהרו הקבלנים "עוד ניפגש"

יהודה שפיגל א' בניסן תש"ע - 16/03/2010 13:46

"יהיה פיקוח על העבודות, מי שלא יעמוד בקצב יוחלף" אזהרה זו קיבלה את פניהם של עשרות קבלני עפר שבאו להשתתף במכרז הפיתוח הראשון של משרד השיכון ברמת בית שמש ג'. "זה לא אירוע חד פעמי, זו רק ההתחלה. עוד ניפגש כאן הרבה בשנים הקרובות", הוסיף ואמר לקבלנים ממונה אגף ההנדסה בית שמש ר' משה מונטג, הוא הדגיש כי "העיר בית שמש נמצאת בתנופת בנייה והתפתחות, רובה ביוזמת העירייה, ורמת בית שמש ג'1 היא שלב ראשון מתוך רבים".

על פי תוכניות הפיתוח של רמת בית שמש ג' צפויה לעבוד בשטח שלושה חברות קבלניות - הזוכות במכרזים - שיטפלו בתחומים הבאים: ביוב; מים; חשמל; חפירה וחציבה; פינוי עפר; סלילת כבישים; בניית קירות תמך לכבישים ולבתים; נטיעת עצים; ועוד. מיד עם סיום עבודות הפיתוח, ייכנסו לשטח 37 הקבלנים שאמורים לבנות את הבניינים.

"עשרות קבלנים יעבדו סימולטנית בשטח, וזו רכבת שנוסעת בה אין אפשרות לעצור. קרון שנתקע - יעצור את כל הרכבת, והוא יוחלף", הזהיר מונטג את המתמודדים במכרז הפיתוח. "הדבר שהכי חשוב לנו היא זריזות. אלפי זוגות צעירים ממתינים ליום בו יוכלו להיכנס לבתיהם ברמת בית שמש ג', ואוי לכולנו אם נתמהמה. אני מבטיח, כי קבלנים שיעמדו בלוח הזמנים ויבצעו את העבודה כמו שצריך רק ירוויחו מכך. מי שיתמהמה - יפסיד".

מונטג הסביר, כי "הקבלן שסולל כביש חדש ויתעכב, יעכב את משנהו שאמור לעבור על הכביש הזה בדרך לביצוע עבודות הפיתוח בשטח פנימי. כך שהמעכב יחויב לסלול דרך זמנית לאותו קבלן, וייצא מכך בנזקים גדולים".


פיקוח צמוד


מכרז הפיתוח הנוכחי (ראשון מתוך שלושה) ייסגר בתוך כחודש, והעבודות בשטח יחלו בעוד כחודשיים. עבודות הפיתוח ברמת בית שמש א' אמורות להסתיים בתוך 11 חודשים מיום תחילת העבודה - זמן שיא שנקבע על ידי צוותים משותפים של עיריית בית שמש ומשרד השיכון. מיד לאחר סיום עבודות הפיתוח, ייכנסו לשטח הקבלנים הזוכים במכרזי הקרקעות והמחיר למשתכן, ויתחילו בבניית הבתים.

מונטג, שהיה הרוח החיה והדוחף העיקרי יחד עם ראש העיר ר' משה אבוטבול מאחורי מכרזי רמת בית שמש ג', לא מתכוון להזניח את הרמה לאחר סגירת המכרזים והניצחון בבג"ץ. בשל החשש מעיכובים שונים ומעבודה שגויה בשטח, החליט ר' משה מונטג להקים מנהלת מיוחדת של אגף ההנדסה בעיריית בית שמש, שתפקח על העבודות המתבצעות באתר באופן יום יומי.

אנשי אגף ההנדסה יעקבו אחר ההתקדמות וקצב העבודה, ויעבירו לממונה האגף דו"ח שבועי קבוע. במידה ואחד הקבלנים לא יעמוד בתנאי הזריזות, הוא יוזמן לבירור מיידי. בנוסף, יפקחו אנשי העירייה על השלכת פסולת הבניין במקומות מותרים וברישיון בלבד.