יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בכיר באיפא"ק קורא לנתניהו שלא להגיע לוועידת הארגון

אם נתניהו לא יישב את המשבר עם הממשל שלא יבוא לוועידת השדולה היהודית אמריקנית - כך מצוטט בכיר באיפא"ק ב'מעריב'. נתניהו מתלבט האם להשתתף בוועידה .בכירים בקונגרס תוקפים את התנהגות הממשל כלפי ישראל

אהרן שיין, א' בניסן תש"ע - 16/03/2010 09:34
ייתכן שנתניהו לא יגיע לוועידת איפא"ק – בכיר באיפא"ק אמר ל'מעריב' כי אם נתניהו לא יצליח ליישב את המשבר עם הממשל האמריקני – עדיף שלא יבוא לוועידת הארגון. הבכיר שסירב להזדהות אמר "אם נתניהו לא יגיע להבנות עם הילארי קלינטון, שלא יגיע לוועידה השנתית שלנו" , הבכיר הסביר כי המצב הנוכחי מעמיד במבוכה את ראשי השדולה היהודית-אמריקנית "אם הוא יגיע בלי הסכם, זה יעמיד אותו בעימות ישיר מול קלינטון (הצפויה גם היא להשתתף בוועידה), ואנחנו נתקע באמצע", הסביר.

'מעריב' מצטט גורם בכיר נוסף באיפא"ק שאמר אמש כי בלשכת ראש הממשלה קיימת התלבטות בשאלה, האם נתניהו צריך להגיע לוועידה.
הועידה השנתית של איפא"ק אמורה להיפתח ביום ראשון הקרובה, כשלמחרת צפוי להשתתף בה ולשאת דברים, ראש הממשלה. נתניהו אמור להשתתף בארוחת הערב של הארגון כשלצידו ישבו שני סנאטורים בכירים תומכי ישראל - צ'רלס שומר מהדמוקרטים ולינדזי גראהם מהמיעוט הרפובליקני.

מנגד אמר בכיר אחר באיפא"ק, לני בן דוד, שהיה מנכ"ל משרד איפא"ק בישראל "זה אמור להיות השואו של וושינגטון ומפגן תמיכה ענק בנתניהו ובישראל", אמר. בן דוד האשים את הממשל בהתלקחות האחרונה ביחסים בין שתי המדינות - "המתקפה האמריקאית על נתניהו הייתה מתוכננת היטב. הם פשוט חיכו לתזמון הנכון ומצאו אותו".

בכירים בקונגרס מסתייגים מהתנהגות הממשל כלפי ישראל

הסנאטור ג'ו ליברמן, הפועל בסיעה עצמאית, התייחס הגדיר את העימות בין ישראל לארה"ב - "בלתי נחוץ". ליברמן קרא לשני הצדדים להנמיך את הלהבות וליישב את חילוקי הדעות "בתוך המשפחה".

"בואו נפסיק את המריבה המשפחתית. היא מפריעה לאינטרסים הלאומים המשותפים. זה הזמן להרגיע את הקולות ולהפסיק את המריבה בין ארה"ב וישראל. היא אינה משרתת את האינטרסים של אף אחד, מלבד את אלה של אויבינו", אמר ליברמן.

לעומתו, הוביל הסנאטור הרפובליקני הבכיר, אריק קנטור, מתקפה בוטה כנגד ממשל אובמה. קנטור הגדיר את פעולות הממשל כלפי ישראל "בלתי אחראיות". "בעודו מגנה את ישראל, הממשל מתעלם מהרבה פרובוקציות פלסטיניות החותרות תחת הסיכוי לשלום באזור", טען קנטור בהודעה שפרסם.

"איפה הזעם כשבכירים בפתח קוראים למהומות בהר הבית? מדוע ההתעלמות כשהרשות הפלסטינית קיימה טקס להלל את האשה האחראית לאחד מהתקפות הטרור הרצחניות ביותר בהיסטוריה של ישראל? לממשל יש סטנדרטים כפולים", הוסיף קנטור בזעם.

קנטור אף האשים את הממשל בפגיעה ב"יחסים המיוחדים עם ישראל, ידידתנו האסטרטגית מהקרובות ביותר בצורה מעבר לבלתי אחראית, המסכנת את הביטחון הלאומי האמריקני.
 
הסנטור ג'ון מקיין, גם הוא חבר המפלגה הרפובליקנית, תקף גם הוא את התנהלות הממשל והזכיר את היחסים המתמשכים והטובים בין ארה"ב וישראל מקיין ציין אף לשבח את התנהלות ראש הממשלה נתניהו, שבחר להתנצל בפומבי על התקרית המביכה.

אמש, נחלץ ה'וול סטריט ג'ורנל' להגנת ישראל, במאמר המערכת, תקף העיתון את התנהגות הממשל כלפי ישראל "קשה להבין מדוע בחר הממשל לגרום למשבר דיפלומטי עם בעלת הברית הגדולה ביותר שלו במזרח התיכון, על אף התנצלויותיו החוזרות ונשנות של נתניהו", נכתב במאמר המערכת, שבו נמתחה ביקורת על יחסו הרך של אובמה בשנה האחרונה כלפי מנהיגים סוררים ממדינות ערב דוגמת אסד, קדאפי ואחמדינג'אד.