יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מינהל מקרקעי ישראל יעניק הנחה משמעותית לרוכשי קרקעות בצפון

בישיבת מועצת מקרקעי ישראל, הוחלט היום כי המינהל יעניק הנחות משמעותיות במחירי הקרקע לרוכשים דירות בגליל ובצפון, כך גם ישונו כללי קבלת החברים

יהודה שפיגל, כ"ט באדר תש"ע - 15/03/2010 19:40

מינהל מקרקעי ישראל יוצא במבצע לפיתוח הצפון: מועצת מקרקעי ישראל קיבלה היום שורה של החלטות שימריצו את חיזוק הישובים בגליל ובצפון.

בישיבת המועצה היום, הוחלט על מתן תמריצים שונים שיחזקו ישובים שונים, תוך שימת דגש על הגליל והצפון. התמריצים יתבטאו בעיקר בהנחה משמעותית במחיר הקרקע, דבר שיסייע בעיבוי הצפון וימנע הגירה שלילית מהאזור.

ההנחה במחיר הקרקע תהיה משמעותית במיוחד ובמקומות בהם משלמים כיום 91% ישלמו 51% מערך הקרקע, במקומות שמשלמים 51% ישלמו 31% מערך הקרקע – הנחות אלה יינתנו בתנאי שגובה ההנחה לא יעלה על 50 אלף שקל.

בהחלטתה הכללית של המועצה נאמר, כי המינהל ישים דגש על פיתוח ישובים בגליל, בעמק עירון, בדרום הר חברון, ברמת הנגב, בערבה, ברמת הגולן, בחבל עדולם, מזרח לכיש ובמועצות האזוריות :חבל איילות, בני שמעון ואשכול.


וועדות הקבלה: ישונו הכללים


בנוסף אימצה המועצה את המלצות צוות מינהל מקרקעי ישראל, לשינוי תהליכי קליטה של מועמדים להקצאת קרקע בישובים חקלאיים וקהילתיים
על פי הקריטריונים שהומלצו, מבחן ההתאמה לקהילה בנוסחו הקיים, ימשיך לחול אך ורק על ישובים קטנים מאוד או בתקופת ההקמה של הישובים (שמספר בתי האב בהם הינו עד 120).

בישובים גדולים יותר, יחול קריטריון מיון לפיו ידחה רק מועמד שמכון המיון ימצא כי מידת אי התאמתו לחיי הקהילה בישוב עשויה לפגוע בחיי הקהילה.

לצד ההחמרה בקריטריון ההתאמה החברתית, אימצה המועצה את המלצת הצוות לעגן בהחלטה את עיקרון הקהילתיות, ולקבוע כי בעת בחינת מועמד מותר להביא במניין השיקולים את החשש כי קבלתו תביא ליצירת קהילה נפרדת בישוב.
 
בהתאם למדיניות הקיימת כיום בישובים קהילתיים וחקלאיים, בהם פחות מ 500 בתי מגורים, כל מועמד חדש להקצאת קרקע נדרש לעבור ועדת קבלה. הועדה פועלת על פי נוהל קבלה שהוכן במינהל, במטרה להבטיח קיום הליכי קבלה מסודרים ושוויוניים לישובים אלו. הנוהל מציג רשימת קריטריונים אותם תוכלנה ועדות הקבלה לשקול, ביניהם סעיף התאמה חברתית לקהילה בישוב. בנוסף קובע הנוהל את הרכב ועדות הקבלה ואת החובה לנהוג באופן שוויוני בבחינת התאמת המועמדים לחיי הקהילה בישוב. מועמדים שמועמדותם נדחתה יכולים להגיש ערר בכתב לועדת ערר בראשה עומד איש ציבור וחבריה הם נציג רשם האגודות השיתופיות ונציג המינהל. הועדה מעבירה המלצותיה למנהל המינהל המוסמך לקבל את הערר ולהורות על קבלת המועמד כחבר, להורות על החזרת הנושא לדיון מחודש ע"י ועדת הקבלה או לדחות את הערר.