יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נתניהו ימשיך לבנות ביו"ש

אהוד ברק פתח את ישיבת סיעתו בנושא המשבר עם ארה"ב וביקש לפעול להפגת המתיחות. לעומתו, נתניהו התעלם מהמשבר והכריז על המשך בניה ביו"ש

ראובן שטיין, כ"ט באדר תש"ע - 15/03/2010 16:10
"המשא ומתן הוא צורך ממדרגה עליונה, גם של ישראל וגם של האזור כולו", אמר ברק במהלך ישיבת סיעת העבודה היום (ב') בצהריים. "זה נושא שמפלגת העבודה מאמינה בו והוא אחת מהסיבות לשהייתנו בממשלה והישארותנו בתוכה".

"שוחחתי עם נציגים אמריקנים על הצעדים הנדרשים והדרכים שאפשר לפעול בהן להפגת המתיחות שנוצרה בימים האחרונים ולחידוש המו"מ עם הפלסטינים", אמר ברק.

בהמשך דבריו אמר גם כי "אנו צריכים להמשיך לפעול לכך והממשלה צריכה להמשיך לפעול לכך שהמשבר יישכח והמשך השיחות הישירות ושיחות הקרבה יחזרו למסלול הנכון. התקלה שהתרחשה בזמן ביקורו של סגן הנשיא ג'ו ביידן איננה מכוונת, אך היא בלי ספק מיותרת ומזיקה", אמר ברק בפעם המי-יודע-כמה.

לעומת שר הביטחון, את ישיבת סיעתו פתח ראש הממשלה באווירה אחרת לגמרי, תוך התעלמות מוחלטת מהמשבר הפוליטי עם ארצות הברית. זאת, לאחר שציין אתמול כי הדיווחים אודות המשבר הוצאו מכלל פרופורציה.

"הממשלה קיבלה שלוש החלטות. הדבר הראשון הוא החלטה הצעת חוק לפישוט תהליכי חוק ובנייה במדינת ישראל. כל אזרח מכיר את דרך הייסורים של לעמוד דרך הביורוקרטיה הנוראה הזאת. יזמים לא יכולים לבנות. מדינת ישראל כמעט נמצאת במקום האחרון בין המדינות המתקדמות בזמן הדרוש לקבלת אישור בניה. זה, יחד עם פרישת רכבות וכבישים לגליל ולנגב ברפורמה בתחבורה. הדבר הזה יגיע לכנסת השבוע ולכן אני מבקש את עזרת הקואליציה והליכוד להעביר את החוק"

במהלך ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, שאלה ח"כ ציפי חוטובלי מה יקרה בתום תקופת ההקפאה. נתניהו ענה כי הבנייה ביהודה ושומרון תימשך. לדבריו, "החלטת הקבינט על סיום ההקפאה בתום עשרת החודשים מחייבת, הבנייה בירושלים תימשך, כמו ב-42 השנים האחרונות".