חדשות
אל תנסו לחסוך בעלויות
ניסיונותיה של טויוטה לחסוך בעלויות החברה עלו לה ביוקר רב. מסמך פנימי שהועבר לקונגרס האמריקני, מגלה כי החברה ידעה על תקלות כבר ב-2006
לאחר שהתגלו סכנות בטיחות במכוניותיה בעקבות תקלה בדוושת התאוצה, החברה היפנית המפורסמת בעולם ממשיכה להתמודד, ללא הצלחה גדולה, עם הפגיעה הקשה בתדמיתה.
המסמך הפנימי מונה שני עמודים בלבד. הוא נוסח על ידי עובדים ותיקים באחד ממפעליה של טויוטה ונשלח למנהל החברה. הכותבים מגנים את החברה על כך שהקריבה את בטיחות מכוניותיה בשל רדיפה אחרי רווחים.
טדאו ווקאטסוקי, עבד ברצפת הייצור באחד ממפעליה הגדולים של החברה ביפן במשך כ-45 שנים. במסמך, הוא מזהיר את מנהלי טויוטה כי עובדים מנוסים פוטרו לטובת עובדים חדשים במסגרת הניסיונות לחיסכון בעלויות, מדגיש את הזמן הקצר שהוקדש לפיתוח מכוניות חדשות ומספר על הירידה החדה באיכות הייצור של החברה.
"מקור הבעיות כבר בשלב התכנון ולא בשלב הייצור", כתב. "אנו חוששים כי התהליכים הדרושים לייצור מכוניות בטוחות יסבלו מהתעלמות, בשם התחרות. אנו דורשים כי טויוטה תקבע את בטיחות מכוניותיה כעדיפות העליונה שלה, תבחן מחדש צעדים בהם נקטה לקיצוץ עלויות, תספק הכשרה טובה יותר לעובדיה ותטפח עובדים מיומנים".
טויוטה עומדת כיום בפני חקירות של הרגולאטורים בארצות הברית וביפן, החושדים כי החברה ידעה על התקלות הטכניות ברכביה והסתירה את המידע. לטענת החברה, מבצע האיסוף יעלה לה 2 מיליארד דולר.
יותר מ-90 תביעות ייצוגיות הוגשו לאחרונה נגד טויוטה, מצד בעלי מכוניות שטוענים כי ערכה של מכוניתם ירד בשל הפרשה. מומחים מעריכים כי תביעות אלו עשויות לעלות לחברה למעלה מ-3 מיליארד דולר.