יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

האיחוד האירופי נגד ישראל

הפרלמנט האירופי קרא היום לחקור את פשעי המלחמה של ישראל בזמן "עופרת יצוקה", על פי דו"ח גולדסטון. כמו כן, הביעו את התנגדותם למדיניות המצור על עזה. "המשבר ההומניטארי בעזה הולך ומחריף בשל המצור, שהוא עצמו מנוגד לחוק הבינלאומי"

ראובן שטיין, כ"ד באדר תש"ע - 10/03/2010 20:05
הפרלמנט האירופי אישר היום (ד') את תמיכתו בדו"ח גולדסטון וקרא לחקור את פשעי המלחמה של ישראל וחמאס, במהלך מבצע "עופרת יצוקה".

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, וחברי פרלמנט נוספים קראו "לפרסם בפומבי את יישום המלצות הדו"ח. אנו קוראים לשני הצדדים (ישראל וחמאס) לחקור את הטענות שעלו במסמך ללא משוא פנים, בין היתר באשר לטענות להפרת החוק הבינלאומי ולביצוע לכאורה של פשעי מלחמה".

כמו כן, הביעו את התנגדותם למדיניות הסגר על תושבי עזה. "המשבר ההומניטארי בעזה הולך ומחריף בשל המצור, שהוא עצמו מנוגד לחוק הבינלאומי", אמרו בפרלמנט.

שר החוץ הבריטי, דיוויד מיליבנד, גינה בשם חברי האיחוד את ההחלטה של ישראל לאשר בנייה בשכונת רמת שלמה בירושלים: "זו החלטה שגויה בעיתוי לקוי, שתחזק את אלו שטוענים כי ישראל אינה רצינית בכוונותיה לשלום. אני ועמיתי באיחוד האירופי מגנים את הצעד".

לדבריו, "שיחות הקרבה שהושקו רק לאחרונה הן הזדמנות חשובה להתקדם במגעים לשלום בין ישראל לפלסטינים. שלום אמיתי מחייב אומץ, מחויבות ונכונות להתפשר מצד שני הצדדים. יש להפגין זאת לא רק במילים, אלא גם במעשים. מנהיגי שני הצדדים חייבים לרסן את אלו המנסים להתסיס או לערער את המצב בשלב קריטי זה".