יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ההתקפלות: שר הפנים "מצטער על עוגמת הנפש"

שר הפנים ר' אלי ישי התנצל הבוקר על "עוגמת הנפש" שנגרמה כתוצאה מהאישור שנתן משרדו אמש לבניית 1,600 יחידות דיור ברמת שלמה. ישי הסביר כי לא היה מעורב בהחלטה וכי היא התקבלה בדרגים המקצועיים

אהרן שיין, כ"ד באדר תש"ע - 10/03/2010 10:59
ההתקפלות? שר הפנים, ר' אלי ישי, התראיין הבוקר לכלי התקשורת בעקבות גל הגינויים מהעולם עקב החלטת הוועדה המחוזית במשרד הפנים לאשר בניית 1,600 יחידות דיור חדשות בשכונת רמת שלמה בירושלים. ישי אמר כי הוא "מצטער על עוגמת הנפש". והוסיף כי הוועדה המחוזית של משרד הפנים לא יידעה אותו בדבר אישור התכנית.

ישי הסביר "הוועדות המחוזיות מאשרות תוכניות משבוע לשבוע, מבלי לעדכן אותי", ויותר מכך, הסביר ישי, "לפני מספר ימים אישרו בבית"ר עילית בניית מאות יחידות דיור וזה הרבה יותר בעייתי. אז אם חברי הוועדה ראו שזה אושר בלי בעיה, הם לא יכלו לחשוב שעל אישור טכני בירושלים, שאינו במסגרת ההקפאה, צריך לעדכן את השר" אמר שר הפנים.

ישי טען להגנתו כי "אם הייתי יודע על האישור לפני, הייתי דוחה את זה בשבוע-שבועיים, שכן אין לנו כוונה להתגרות באף אחד", כי "באמת לא נעים שזה נעשה במהלך ביקור ביידן. אם חברי הוועדה היו יודעים שזה עלול להגיע לכזה מצב, הם היו מעדכנים אותי, אבל זה נעשה באופן אוטומטי ללא ידיעת גורמים בכירים". אולם, הדגיש השר ישי, "הפעולה חוקית ומותרת גם על פי החלטת ההקפאה שהתקבלה בממשלה". ישי אמר כי אף אחד במשרדו לא העלה בדעתו שהאישור יעורר סערה, אולם בעקבות הסערה התנצל "אנחנו מצטערים על עוגמת הנפש".

כזכור, עוררה ההחלטה על בניית 1,600 יחידות דיור ברמת שלמה בירושלים - גל גינויים חריף מכל העולם, כולל מסגן נשיא ארה"ב המבקר בישראל.