יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ברכה בבית המשפט: "הכל רדיפה פוליטית"

בבית משפט השלום בתל אביב נפתח משפטו של ח"כ מוחמד ברכה. ברכה מואשם בסעיפים שעניינם הפרעה לשוטר והעלבת עובד ציבור. ברכה: "הכל רדיפה פוליטית"

אהרן שיין כ"ד באדר תש"ע - 10/03/2010 10:40
בבית המשפט השלום בתל אביב נפתח הבוקר משפטו של יו"ר סיעת חד"ש, חבר הכנסת, מוחמד ברכה. ברכה נאשם בארבעה אישומים: הפרעה לעובד ציבור; תקיפת ממלא תפקיד; העלבת עובד ציבור; תקיפה והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו. בפתח הדיון הבטיח ברכה "נפרק את האישומים אחד לאחד, והכל יתברר כרדיפה פוליטית". ברכה הוסיף, "אחרי שכתב האישום הזה ייפול, מזוז כבר לא יוכל להיבחר להיות שופט בית המשפט העליון".

חברו של ברכה לסיעה חבר הכנסת דב חנין, שהגיע לבית המשפט לתמוך בברכה, אמר כי "מדובר בהגשת כתב אישום על השתתפות בהפגנות! יש כרסום של הדמוקרטיה הישראלית, וישנה פגיעה מכוונת בהנהגה הערבית, בתנועות השלום ובתנועות זכויות האזרח".

במסגרת כתב האישום הראשון נטען שבמהלך אפריל 2005, בעת שהתקיימה הפגנה נגד בניית גדר ההפרדה בכפר בילעין, הכריז צה"ל על האזור כ"שטח צבאי סגור". בהמשך עצר שוטר את אחד המפגינים שלא נענה להוראותיו וניסה להובילו לניידת. בתגובה, התקרב ברכה לעבר השוטר, חנק אותו באמצעות יד ימין ובידו השמאלית חבט בידיו של הלוחם ובחזהו.

עוד נטען, כי במהלך מלחמת לבנון השניה. התעמת ברכה עם קצין משטרה בעת שהקצין ניסה לעצור את בנו במהלך הפגנה נגד המלחמה שהתקיימה בתל אביב. באירוע איים ברכה על קצין המשטרה ואמר לו: "אני חבר כנסת, אני אחסל אותך". ברכה אף הכה את השוטר באצבעו ולבקשת השוטר שייחדל אמר ברכה: "מי אתה בכלל? אני אעשה מה שאני רוצה". רוחו של ברכה לא נחה הוא המשיך לעלוב שקצין לעיני פקודיו ולעיני קהל אנשים שהתקבץ באזור האירוע.

עוד מואשם ברכה כי תקף אזרח ש'העז' לקרוא קריאות גנאי כנגד פעיל השמאל, אורי אבנרי.

באישום נוסף מואשם ברכה שבעת הפגנה בנצרת שנערכה בסוף 2007 מנע מראש ענף חקירות במחוז הצפון, סגן ניצב אברהם חליוא מלהכניס לניידת משטרה את מזכ"ל תנועת חד"ש לניידת משטרה. בנוסף, קרא ברכה קריות גנאי כנגד הקצין הבכיר.