יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ארה"ב משיקה התהליך המדיני: הבנות תהליך אנאפוליס אינן מחייבות איש

לפני ההשקה הודיע הממשל האמריקני לפלסטינים כי הוא דוחה את דרישתם להתחיל את המגעים מהבנות אנאפוליס, נתניהו "מברך על חידוש תהליך השלום"

אהרן שיין, כ"ג באדר תש"ע - 09/03/2010 08:56
השקת התהליך המדיני: הממשל האמריקני הודיע אמש על השקתו מחדש של התהליך המדיני בין שיראל לפלסטינים. התהליך יתנהל בתיווכו של השליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל. הממשל האמריקני הודיע אף כי ההבנות שהושגו לאחר ועידת אנאפוליס בין ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט לאבו מאזן אינן מחייבות את הצדדים.
 
אמש נפגש השליח מיטשל עם נתניהו ולאחר מכן  המשיך לרמאללה לפגישה עם יו"ר הרשות אבו מאזן. לאחר פגישותיו פרסם מיטשל הודעה ובה הביע את שביעות רצונו של הממשל מחידוש השיחות, מיטשל הודיע שבכוונתו לשוב לאזור במהלך השבוע הבא, לניהול סבב שני של מגעים בין ישראל לפלסטינים. מיטשל ביקש אמש מהצדדים "אנחנו קוראים לשני הצדדים להימנע מהצהרות או פעולות שעלולות לגרום מתיחויות או לקבוע מראש את תוצאות המו"מ".
 
ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אתמול על חידוש המגעים: "אני מקווה ששיחות הקרבה בינינו לפלסטינים יובילו במהירות לשיחות ישירות, וניתן יהיה לקדם באמת את תהליך השלום" נתניהו הוסיף ואמר "אני מברך על חידוש תהליך השלום".
 
ארה"ב הדגישה בפני הפלסטינים כי בכוונתה להיות מעורבת עמוקות בתהליך המדיני במזרח התיכון. מקורות פלסטיניים אמרו בתקשורת כי הממשל האמריקני איים כי ישראל והפלסטינים יענשו במידה ולא ימלאו אחר ציפיות האמריקנים. ארה"ב התחייבה לרשות הפלסטינית שאם הצדדים לא ימלאו אחר ציפיותיה, היא "תפעל בהתאם".

בצל חידוש המגעים עומדת מחלוקת בין ישראל והממשל לפלסטינים, לאחר שהפלסטינים דורשים לקבל את ההבנות שתקבלו לאחר ועידת אנאפוליס כבסיס למגעים. סגנו של השליח מיטשל, דייוויד הייל, הבהיר לפלסטינים כי ההבנות הללו אינן מחייבות איש.
 
במסגרת ההבנות לאחר ועידת אנאפוליס הציע אולמרט לפלסטינים נסיגה מכ-94% משטחי הגדה וחילופי שטחים של עוד כ-6% מהשטח; אולמרט הציע בנוסף קליטה סמלית של 5,000 פליטים פלסטינים כמענה לתביעה ל'זכות השיבה'. על אף שאבו מאזן לא השיב להצעותיו של אולמרט, הוא תובע עתה שהשיחות יחודשו מהנקודה הזו.