יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

"גם בין סוחרים יש סדר ויש התנהלות"

'ישראל ביתנו' ניסתה היום להעביר את 'חוק הגיור' במתכונת שונה מזו שסוכמה מראש. לרוע מזלם, נציגי 'יהדות התורה' היו ערים לשינויים שבוצעו בהצעה והתנגדו בתוקף. "אני דואג לרוב העם היהודי שסומכים על גיור כהלכה. החוק הזה יתברר כל כולו כהטעיה וגניבת דעת"

ראובן שטיין, כ"ב באדר תש"ע - 08/03/2010 21:02
מפלגת 'ישראל ביתנו' ניסתה היום להעביר את 'חוק הגיור' במתכונת שונה לחלוטין מזו שסוכמה מראש עם נציגי המפלגות המתנגדות. לרוע מזלם, נציגי 'יהדות התורה' היו ערים לשינויים שבוצעו בהצעה והתנגדו בתוקף.

בדיונים קודמים בנושא, סוכם כי החוק יעבור בהסכמה בין הצדדים, כדי לא להגיע למצב בו יהיו גיורים סיטונאיים של רבנים מקלים, הרואים בגיור אלפי גויים את חזות הכול.

בדיון שנערך היום (ב') בוועדת החוקה, באמירות פרובוקטיביות מובהקות, אמרו אנשי 'ישראל ביתנו' כי יעשו הכול על מנת להעביר את החוק ולתת לכל רב עיר סמכות מוחלטת על ההחלטה את מי לגייר.

יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ ר' אורי מקלב תקף את חוק הגיור במתכונתו הנוכחית ואמר כי "אני דואג לרוב העם היהודי שסומכים על גיור כהלכה. החוק הזה יתברר כל כולו כהטעיה וגניבת דעת".

מקלב הזכיר את ההסכם הקואליציוני בו התחייבה הממשלה לדון עם כל השותפות על חוק הגיור, התחייבות, שלמותר לציין, לא מומשה: "גם בין סוחרים יש סדר ויש התנהלות. אי אפשר לעבוד ללא תיאום, זה לא עובד ככה".

לדברי מקלב, התוספת שניתנה בחוק שנידון היום בוועדת החוקה, מעקר את כל הסיכומים המוקדמים. אנשי 'ישראל ביתנו' הכניסו תוספת לחוק לפיו בתי הדין המיוחדים לגיור ימשיכו לפעול, והסמכויות המוקנות על פי חוק לא יגרעו כתוצאה מהחוק החדש. המשמעות של סעיף זה היה נתינת מרווח פרשנות לבג"ץ לפיו יוכל לתת סמכות גם לבתי דין רפורמים לעסוק בגירות, ללא כל פיקוח של הרבנות הראשית לישראל.

"מה שהגיע לקריאה טרומית הוא לא מה שהגיע עכשיו לקריאה ראשונה", הבהיר מקלב. "אי אפשר שכל רב עיר יוכל להקים לעצמו בית דין לגיור בכל מקום בארץ. ולא שייך לאפשר לבג"ץ לקבוע בידי מי הסמכות לגייר, לפעמים יהיה רב עם גישה מקלה יותר, וכולם יוכלו להגיע אליו ולהתגייר אצלו - ועוד ללא אפשרות לערער. אנחנו דרשנו לאורך כל הדרך שיהיה סמכות של הרבנות הראשית למערך הגיור בכל רחבי הארץ".

בהמשך הדיון הבהיר ח"כ מקלב כי אם לא ייענו דרישות מפלגת 'יהדות התורה', והצעת החוק לא תיפתח לדיון, 'יהדות התורה' תפרוש מהקואליציה.