יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

דובר 'אל קעידה' ממוצא יהודי - נלכד בפקיסטן

דובר 'אל קעידה', אדם גדהן, נלכד בפקיסטן. גדהן הוא אזרח אמריקני בעל שורשים יהודיים - נוצריים שהתאסלם בנערותו. אם יוסגר לארה"ב, צפוי גדהן לעונש מוות

אהרן שיין, כ"ב באדר תש"ע - 08/03/2010 10:45
הישג נוסף לכוחות הקואליציה באפגניסטן: גורמי ביטחון פקיסטנים ואמריקנים מסרו כי אנשי זרועות המודיעין של פקיסטן לכדו את דובר 'אל קעידה', אדם גדהן, המוכר גם בכינוי, עזאם אל-אמריקי ויחיא מג'דין אדמס. שעות ספורות לפני מעצרו הספיק גדהן לפרסם קלטת בה הוא קורא לבצע פיגועים כנגד מטרות אמריקניות ומערביות, תוך שהוא משבח את פועלו של הפסיכיאטר הצבאי האמריקני ד"ר נידאל חסן שרצח 13 חיילים בבסיס פורט-הוד בטקסס.  

לדברי גורמי הביטחון, גדהן נלכד בעיר קראצ'י שבפקיסטן כחלק מהמתקפה הגדולה של ממשלת פקיסטן וכוחות הקואליציה כנגד ארגון 'אל קעידה' והטאליבן. מאז החלה המתקפה הצליחו כוחות הקואליציה ללכוד מחצית מחברי התנועה העליונה של הטאליבן כולל את מפקד הטאליבן, מולה ברדר.
יהודי באל קעידה? אדם גדהן, נולד למשפחה יהודית-נוצרית בקליפורניה. הוא התגורר בקליפורניה עד גיל 17 אז בחר להתאסלם ועבר לפקיסטן. בפקיסטן הוא התאמן במחנה של אל-קאעידה וכעבור 6 שנות אימונים הפך למתורגמן בכיר ולדובר ארגון הטרור.

החל משנת 2004 הוכנס שמו של גדהן לרשימת המבוקשים של ה FBI ופרס של מיליון דולר הוצע למוסר מידע שיוביל ללכידתו. גדהן, מואשם ע"י הבולשת הפדראלית בבגידה ובסיוע לארגון טרור. גדהן הוא האזרח האמריקאי הראשון שמואשם בבגידה מאז ימי מלחמת העולם השנייה. אם יוסגר לארה"ב הוא צפוי להישפט לעונש מוות.

גאה ביהדותו? גדהן, הופיע במספר סרטי תעמולה שפרסם 'אל קעידה' בהם קרא לפגוע ביעדים מערביים ואמריקניים. בחלק מהסרטים, הוא סיפר על מוצאו היהודי וקרא לפלסטינים להילחם בישראל.

אתמול בבוקר הספיק לפרסם עוד סרטון תעמולה אחד בו שיבח את הפסיכאטר הצבאי האמריקני, ד"ר נידאל חסן, שרצח 13 מחבריו החיילים בבסיס פורט הוד בטקסס. בסרטון אמר גדהן בין השאר: "האח נידאל הוא דוגמה אידיאלית לכל מוסלמי שמתחרט על החטא של שירות בצבאות הבלתי המאמינים ובמשטרים הכופרים", אמר גדהן והוסיף, "נידאל חסן הוא חלוץ, מפלס דרך שפתח את הדלת, סימן מסלול והראה את הדרך קדימה עבור כל מוסלמי שמוצא עצמו בקרב הבלתי מאמינים".
 
גדהן קרא למוסלמים במערב לפגוע באינטרסים המערביים "אתם לא צריכים לטעות בחשיבה כי בסיסי הצבא הם המטרות היחידות בעלות ערך גבוה באמריקה ובמערב", הסביר גדהן כשהוא מחזיק ברובהו "להיפך, הם חסרי חשיבות לעומת אתרים אסטרטגיים אחרים, מוסדות ומתקנים שבפגיעה בהם יכולים המוסלמים לגרום לנזק עצום".