יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

כצל'ה דורש לבנות עיר לעובדים זרים

הוועדה לבחינת בעיית העובדים הזרים התכנסה היום במטרה למצוא פיתרון לעובדים הזרים המסתננים מגבול מצרים. כצל'ה מציע רעיון יצירתי: "לבנות להם עיר"

ראובן שטיין, ט"ז באדר תש"ע - 02/03/2010 19:03
מספר פוליטיקאים דנו היום (ג') בסוגיית הקמת מתחם למסתננים מגבול מצרים. הוועדה לבחינת בעיית העובדים הזרים, בראשותו של ח"כ יעקב כ"ץ, התכנסה במטרה למצוא פיתרון.

הצגת הדילמות, בצל הנתונים הקשים המוצגים על ידי משרד הפנים והביטחון לפיהם ל-25,000 המסתננים הקיימים מתווספים כ-700 מדי חודש, הביאו את חברי הוועדה לחשוב על פיתרון.

"משרדי הממשלה מפרסמים בתקשורת כי העסקתם של העובדים הזרים אסורה על פי חוק", אומרים בוועדה, "מאידך, אנו שומעים על אכיפה מוגבלת בלבד".

משרד המשפטים מנמק את האכיפה המוגבלת בזה שאי-העסקתם יוצרת בעיית מחיה בסיסית, דבר שגורם להעלאה באחוזי הפשיעה. מסיבות שונות, נמנעים משרדי הממשלה להחזירם לארצות מוצאם.

הוועדה דורשת ממשרדי הממשלה הרלוונטיים לבחון את האפשרות להקמת ישוב מיוחד למהגרי העבודה המסתננים מגבול מצרים. בישוב זה יתפרנסו המסתננים ולא יורשו להתפרנס במקום אחר.

לדבריהם, "הקמת ישוב כזה עשויה להפחית באופן משמעותי את המוטיבציה להסתנן לארץ. מוטיבציה שגברה באחרונה עם ההכרזה על הקמת גדר בגבול הדרום".