יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

תמונות הסוכנים 'טופלו' כך שאין אפשרות לזהותן

עיתון 'הארץ' מגלה הבוקר כי בתמונות החשודים שפרסמה משטרת דובאי שונו פרטים משמעותיים - כך שלמעשה, לא מתאפשר זיהוי החשודים. עיתון באוסטרליה: אוסטרליה הזהירה את ישראל בעבר משימוש בדרכוניה. ממשלת צרפת פתחה גם היא בחקירה

אהרן שיין, י"ב באדר תש"ע - 26/02/2010 08:10
עיתון 'הארץ' מגלה הבוקר כי לפי בדיקה שערך, תמונותיהם של הסוכנים שפרסמה משטרת דובאי עברו ככל הנראה "טיפול", כך שלמעשה, לא ניתן יהיה לזהות את פניהם של החשודים בהתנקשות. במידה ואכן התמונות 'מטופלות', הרי שיש בכך לערער הרבה מהטענות שנשמעו לאחרונה בדבר מחדל של חולית החיסול.

בדיקת 'הארץ' מעלה כי, בתמונות האמיתיות של הסוכנים בוצעו מספר שינויים משמעותיים - בצבע העיניים, בעצמות הלחיים, בגוון של העור, בקווי המתאר של השפה ובגובה המצח – כך שלמעשה, לא ניתן ללמוד מהתמונות כיצד נראה באמת הסוכן. ולא קיימת אפשרות להצליב בין תמונות הסוכנים, לאלו שנצפו בנמלי התעופה השונים ברחבי העולם לפני ולאחר החיסול. לפי דברים אלו ניתן להסיק שלפחות רובם של הסוכנים לא 'נשרף'.

משטרת דובאי עצמה טענה כי רק מקצת הסוכנים נצפו בעדשות מצלמות האבטחה כשהם לא מחופשים. לפיכך, מתברר כי למשטרת דובאי אין מידע אמין על המראה של הסוכנים, מלבד התמונות מסרטוני האבטחה – שלמעשה אינם מציגים את התמונה האמיתית.  נראה גם שהנחות הפרשנים לפיהן בעקבות הצילומים, הסוכנים יאלצו לעבור לעבודת מטה – אינן מבוססות.

בתוך כך, נמשכת הסערה הדיפלומטית בעקבות השימוש בדרכונים מזויפים, בהמשך למחאה של ממשלת אוסטרליה בשגריר ישראל בגין החשד כי חלק מחברי החוליה השתמשו בדרכונים אוסטרליים, מפרסם הבוקר עיתון אוסטרלי כי כבר במהלך שנות ה 90 הזהירה ממשלת אוסטרליה אנשי מודיעין ישראליים לבל תעשה ישראל שימוש בדרכונים אוסטרליים.  

אמש (ה') הודיע גם משרד החוץ הצרפתי, כי שופטים-חוקרים צרפתים יבדקו את החשדות לפיהם נעשה שימוש בשלושה דרכונים צרפתיים מזויפים.