יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נאות הפסגה תובעת את המדינה: 171 מל"ש

החברה תובעת מהמדינה פיצוי ע"ס 171 מליון ש"ח בגין נזקים שנגרמו לה כתוצאה מצווי הפסקת הבניה, ובעקבות התוואי החדש של גדר ההפרדה

יהודה שפיגל, י' באדר תש"ע - 24/02/2010 14:30

חברת נאות הפסגה, הבונה באיזור מודיעין עילית בעקבות הגישה היום (ד') החברה תביעה כנגד המדינה, ע"ס 171 מליון ₪, זאת בעקבות החלטת המדינה לבנות את גדר ההפרדה קרוב יותר לעיר מודיעין עילית ובשל הקפאת הבניה במקום, אשר גרמו להפסדים כבדים לחברת נאות הפסגה, כך לדברי הנהלת החברה. התביעה הוגשה לוועדת התביעות שליד הקבינט המדיני בטחוני, שמתפקידה מטפלת בתביעות כגון אלו.

לטענת החברה, לפני קרוב לשנה, בעקבות החלטת בג"ץ לבחון מחדש את תוואי גדר ההפרדה העובר סמוך לבלעין, ואחרי שהחליט הצבא על תוואי חדש של הגדר, האמורה להיבנות בחלקה על גבי המגרשים המיועדים להמשך בנייתה של השכונה, הוצא צו האוסר בנייתן של אותן יחידות דיור, הקל הצבא במעט את הוראת הצו ונתן אפשרות לבנות מספר קטן של יחידות דיור.

על פי החברה, הוראות צה"ל גרמו להקפאת בנייתן של מאות יחידות דיור, שממכירתן הייתה אמורה החברה להניב רווחים גבוהים. בשל הצו נאלצה החברה לבטל חוזים ולהחזיר כספים ללקוחות, שכבר שילמו חלק מסכום הרכישה.

בשל הוצאות אלו, ובשל הוצאות ונזקים נוספים שנגרמו לה, תובעת החברה להשיל ממנה את העול הכספי הכרוך בהחלטות המדינה ולהטיל על המדינה את ההפסדים, אותם גרמה.