יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

דובר בית שמש: "ניפגש עם שר החינוך בבית המשפט"

בעקבות מכתב חריף שנשלח ע"י משרד החינוך, מגיב דובר עיריית ב"ש בשיחה עם 'טוג': "העיירה פועלת על פי הנחיות היועץ המשפטי, ניפגש בבית המשפט"

ראובן שטיין, ט' באדר תש"ע - 23/02/2010 21:45
נלחמים ראש בראש: במכתב חריף שנשלח היום (ג') על ידי משרד החינוך לעיריית בית שמש, הוזהר ראש העיר כי במידה ולא יפתח את רישום התלמידים לכיתות א', יפקיע משרד החינוך את סמכות הרישום של העירייה ותעביר אותו לגורם אחר שהשר יקבע.

ראש העיר הודיע על דחיית הרישום לכיתות א', בעקבות "החלטה פוליטית פסולה" שקיבל שר החינוך, שלא לסגור את בית הספר "שפות ותרבויות" בעיר, בניגוד להחלטות שהתקבלו בעבר בהסכמת כל הצדדים.

"זה אבסורד על אבסורד", אומר ל'טוג' גורם בכיר בעירייה, "משרד החינוך דרש מראש העיר לסגור את אחד מבתי הספר הממלכתיים, מפני שאלו לא מאוכלסים דיים. הם דורשים לעשות איחוד כלשהו בין בתי הספר. העירייה החליטה, על פי בקשתם, לסגור את אחד המבנים, ומפאת הנתונים האבסורדיים שיש לבית הספר "שפות ותרבויות", הוחלט לסגור דווקא אותו".

נציין רק כי ביה"ס החילוני "שפות ותרבויות" שוכן לו אחר כבוד בלב שכונה חרדית בבית שמש ונמצא במבנה שאמור להכיל 480 תלמידים. בפועל, בית הספר מאוכלס ב-173 בלבד. לא זו בלבד, אלא ש-95% מכלל התלמידים, לא מתגוררים באותה שכונה. אם גם זה לא מספיק, הרי שהתלמידים מגיעים בהסעות, במימון מלא של העירייה.

לדברי הבכיר, "כאשר העירייה ביקשה לעשות פתח נפרד בביה"ס ולתת כמה כיתות לבית ספר אחר, לתלמידים הגרים בסמיכות למקום שנאלצים ללמוד במרתפים ובמקומות תת-אנושיים אחרים, הדברים השתבשו.

"ההורים החילונים התלוננו נגד התחרדות המקום, כביכול, ערכו הפגנות וגרמו להמולה תקשורתית גדולה. כתוצאה מכך, הדברים הגיעו לוועדת החינוך בכנסת ועוד. בניגוד להחלטה שהתקבלה בעבר על ידי משרד החינוך וראש העיר, החליט שר החינוך גדעון סער, שבית הספר החילוני לא ייסגר", אומר הגורם בעירייה.

בעקבות כך, כאמור, הודיע ראש העיר כי לא ייתן יד לקבלת החלטות פוליטיות בנושא - על חשבון התלמידים - ואמר כי לא יפתח את הרישום לכיתות א' עד שיגיעו הצדדים להבנה.

כאמור, במכתב ששיגר היום שר החינוך נאמר כי אם העירייה לא תפתח את הרישום לכלל בתי הספר, משרד החינוך ייקח את סמכויות הרישום מטעם העירייה לגורם אחר על פי בחירתו.

מעיריית בית שמש נמסר ל'טוג' בתגובה כי, "אנו לא מתרשמים מהסגנון הכוחני של שר החינוך. עיריית בית שמש פועלת על פי הנחיות היועץ המשפטי שלה, ואם לא נגיע להסדר, ניפגש עם שר החינוך בבית המשפט".

מנהל מוסד חרדי מבית שמש הגיב לדברים בשיחה עם 'טוג': "נודע לי על המכתב שנשלח על ידי משרד החינוך, ואני מתפלא על הסמיכות בין קבלת המכתב של משרד החינוך לבין קבלת המכתב היום עם הקליע, באיומים על חייו של ראש העיר משה אבוטבול ומשפחתו".