יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

איום: הכללת קבר רחל ומערת המכפלה ברשימה תביא לאינתיפדה מחודשת

הכללת קבר רחל ומערת המכפלה ברשימת אתרי המורשת, גורמת לתסיסה במישור המדיני. ראש ממשלת החמאס קורא לתושבי הגדה המערבית לפתוח באינתיפדה מחודשת

יהודה שפיגל, ט' באדר תש"ע - 23/02/2010 17:01

עדיין לא נקבעה המשמעות המעשית להחלטת הממשלה לצרף את מערת המכפלה וקבר רחל לרשימת אתרי המורשת הלאומיים המיועדים לשיקום. כמו גם, מימדי השיקום והתקציבים המיועדים עבורה. נכון לעשיו מדובר בתוכניות עתידיות, שערפל פרוצדוראלי כבד אינו מאפשר לצפות באופן ובעיתוי שיבוצעו אם בכלל.

אך בזירה המדינית טיפסה ההחלטה בבזק מטהורי למרכז סדר היום הפוליטי. מימדיה הפוליטיים, בניגוד לשווייה על הנייר הולכים ומתנפחים. תוך איום מוחשי להבערת האש באזור כולו.

הנשיא הפלסטיני אבו מאזן שהצטרף היום לרשימת המוחים כנגד ההחלטה. אמר היום בבריסל, כי "מדובר בהתגרות חמורה שעלולה להוביל למלחמת דת".

בנאום נוסף שנשא בפרלמנט הבלגי, אמר אבו מאזן, כי נתניהו בחר לבצע את הצעד הזה, אחרי שאובמה דרש ממנו לנקוט בצעדים בוני אמון כלפי העם הפלסטיני "הגענו לשלב מאוד קריטי, הדורש פעילות בינלאומית משותפת ואינטנסיבית. יש להפסיק את הבניה בהתנחלויות, שהורגת את תהליך השלום ועומדת בסתירה להתחייבויות ישראל, כפי שמופיע בסעיף הראשון של מפת הדרכים וכפי ההסכמים החתומים.

ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הנייה הביע מחאה בוטה יותר וקרא לפלסטינים  למחות על צירוף האתרים הללו לאתרי המורשת ולפתוח באינתיפאדה חדשה בגדה המערבית.

לדברי הנייה זהו צעד שמהווה זלזול מוחלט במשא ומתן עם הפלסטינים. לדבריו, "ישראל עושה כאן מבצע התפשטות מירושלים לחברון לעזה, ליפו ללוד ולרמלה, ואת הכול היא עושה בצל משא ומתן סתמי".