יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

איראן: נקים בקרוב שני מתקני גרעין נוספים

בעוד המערב תוהה, איראן דוהרת לקראת הפצצה. מצהירה שתחל לבנות כבר במהלך חודש מרץ שני מתקני העשרה נוספים שיוקמו במקומות מוגנים מהפצצות

אהרן שיין, ח' באדר תש"ע - 22/02/2010 12:25

ראש הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית, עלי אכבר סאלחי, אמר היום (שני) כי ארגונו איתר אתרים נוספים בעלי פוטנציאל להקמת מתקני העשרת אורניום. הוא הוסיף כי בנייתם של שני מתקנים תחל כבר השנה - מיד לאחר חגיגות ראש השנה האיראני ב- 21 במרץ. "ייתכן שנתחיל לבנות שני אתרי העשרה חדשים, בהתאם להוראת הנשיא", אמר ראש פרויקט הגרעין בהתייחס להחלטתו של הנשיא, מחמוד אחמדינג'אד.

ראש הסוכנות, סלאחי, הוסיף כי "מעתה ואילך מתקני העשרת האורניום שלנו לא יהיו פתוחים, וייבנו בלב ההר כדי שיהיו מוגנים מכל סוג של מתקפה" -זאת כמענה למתקפה אפשרית של ישראל או אחת ממדינות המערב, תרחיש ממנו חוששים מאד בטהרן.  
 
ההודעה על כוונתה של איראן לבנות 10 מתקני העשרה חדשים פורסמה כבר לפני כשבועיים. אולפ כעת פירט סלאחי לסוכנות הידיעות האיראניתISNA , כי בכוונת ארצו להשתמש בצנטריפוגות חדשות במתקנים החדשים שיוקמו. סלאחי הוסיף, כי הנשיא, מחמוד אחמדינג'ד, יודיע בתחילת חודש אפריל על סוג הצנטריפוגות שיהיו בשימוש במתקנים.

כזכור, לפני כעשרה ימים איים עלי לריג'אני, דובר הפרלמנט האירני, שארצו תגביר את קצב העשרת האורניום אם ארה"ב ומדינות המערב ימשיכו לאיים עליה בהטלת סנקציות חדשות. "אפילו אם נשיא ארה"ב ברק אובמה יעז לחזור על איומי הקשחת הסנקציות עשר פעמים, עדיין נהייה נחושים להמשיך בתכנית ההעשרה שלנו, אבל בקצב מוגבר", אמר לריג'אני.

ראש הממשלה, בנימין נתניהוקרא היום למדינות המערב "לקבוע סנקציות כלכליות על איראן במועצת הביטחון או בלעדיה".