יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מערת המכפלה וקבר רחל ייכנסו לרשימת האתרים לשימור

תוכנית רחבת היקף לשימור אתרי מורשת כמעט ויצאה לדרכה כאשר מערת המכפלה וקבר רחל לא נכללו ברשימת האתרים. בשל לחצים שהופעלו - הם יכנסו

ראובן שטיין, ז' באדר תש"ע - 21/02/2010 13:33
שמור לי ואשמור לך: הממשלה צפויה לאשר היום (א') תוכנית רחבת היקף לשימור "אתרי מורשת" ברחבי המדינה. בתחילה, הציג ראש הממשלה את תוכניתו כאשר אתרים מרכזיים כמו מערת המכפלה וקבר רחל לא היו כלולים ברשימת האתרים לשימור.

בעקבות לחץ שהפעילו שרים בממשלה, ביקש נתניהו להוסיף לתוכנית את שני האתרים הללו, קבר רחל ומערכת המכפלה.

בפתח הישיבה שנערכה בחצר תל-חי שבאצבע הגליל, אמר נתניהו כי "הקיום שלנו כמדינה לא תלוי רק בצה"ל או בחוסננו הכלכלי - הוא מעוגן במטען הידע והרגש הלאומי שיונחל על ידינו לדורות הבאים, ביכולת שלנו להצדיק את זיקתנו לארץ".

עוד הוסיף ואמר כי "היום אנו מאשרים תוכנית מקיפה, אולי הגדולה שאושרה אי פעם - ועניינה שיקום וטיפול יסודי בכ-150 אתרי מורשת ברחבי הארץ, תוך השקעה של 400 מיליון שקל".

המשנה לראש המשלה והשר לפיתוח הגליל והנגב, סילבן שלום, תקף לפני הישיבה את תוכנית המורשת המוצעת. לדבריו, "תוכנית שלא כוללת בתוכה את מערת המכפלה וקבר רחל, היא תוכנית נכה".

שרים נוספים בממשלה תבעו זאת, בהמשך לדרישה שהציגה מועצת יש"ע בשבוע שעבר. נתניהו התרצה והודיע בישיבה הבוקר, כי בזכות תרומות שהושגו, ייכללו גם מערת המכפלה וקבר רחל בתוכנית המורשת.