שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הליגה הערבית קוראת לעצרת האו"ם לשוב לדיון בדו"ח גולדסטון

מזכ"ל הליגה הערבית מנסה להחיות את הדיון בדו"ח גולדסטון, וקורא לעצרת האו"ם להתכנס ולדון בו שוב. ניצול ערבי של עמידת לוב בראשות עצרת האו"ם

אהרן שיין, ז' באדר תש"ע - 21/02/2010 08:38

למרות המאמצים הישראלים, שבים לסאגת גולדסטון? מזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא, הגיש אמש (מוצ"ש) בקשה ליו"ר עצרת האו"ם מטעם לוב, עלי טראקי, לכינוס עצרת האו"ם לצורך דיון בדו"ח גולדסטון, המאשים את ישראל בביצוע פשעי מלחמה בזמן מבצע עופרת יצוקה שערך צה"ל ברצועת עזה לפני כשנה. הבקשה מוכיחה כי המדינות הערביות מנצלות את עמידתה של לוב בראשות עצרת האו"ם.

כזכור, קיבלה כבר עצרת האו"ם החלטה על קבלת דו"ח גולדסטון שאימצה את הדו"ח, והורתה למזכ"ל האו"ם באן קי-מון לדווח לעצרת על ביצועו, אולם, ההחלטה התקבלה בהתנגדות של רבות ממדינות המערב בראשות ארה"ב, צרפת ובריטניה - שלושתן בעלות זכות ווטו במועצת הביטחון. משמעות הדבר - שאין אפשרות מעשית לדיון במועצת הביטחון שיכול להוביל בעקבותיו קבלת החלטה על העברת הנושא לבית הדין הבינלאומי בהאג.

יצויין, כי למדינות הערביות יש רוב אוטומטי אשר מגיע ל-130 מתוך 192 המדינות החברות בארגון - רוב זה כולל את גוש המדינות הבלתי-מזוהות.

כלי תקשורת ערביים מציינם כי בכוונת הליגה הערבית לנסות להעביר בעצרת האו"ם החלטה נוספת, שתדרוש ממזכ"ל האו"ם באן לשוב ולדווח לאו"ם בתוך שלושה חודשים על תוצאות החקירות הפנימיות שמקיימות ישראל והרשות הפלסטינית בנוגע להאשמות הדו"ח. פעילות זו של של הליגה הערבית נובעת מתוך מטרה להותיר את הדיון בדו"ח גולדסטון בראש סדר היום העולמי, זאת חרף מאמצי ההסברה הישראלים להשתיק את הקולות סביבו.