יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

חמאס: אי זהירותו של אל מבחוח הביאה לחיסולו

בכיר החמאס עשה מספר טעויות שסייעו למחסלים לשמור את צעדיו: הוא השתמש בטלפון כדי לספר למשפחתו בעזה היכן ישהה ואף ביצע אישור הזמנה באינטרנט

יהודה שפיגל, ו' באדר תש"ע - 20/02/2010 23:10

מחמוד אל מבחוח היה אשם בחיסולו: כך אמר היום בכיר בארגון החמאס "סלאח ברדאוויל" במסיבת עיתונאים שנערכה בעזה. לדבריו "הוא לא היה זהיר ואחד הדברים שסייעו למחסלים לאתר את מיקומו המדויק היה אישור הזמנת המלון באינטרנט".

סאלח הוסיף כי "מבחוח לא נהג בזהירות כאשר טלפן למשפחתו בעזה וסיפור להם את הפרטים המדויקים של המלון בו הוא אמור לשהות בדובאי".

ברדאוויל גם התייחס לסוגיית הפלסטינים שנעצרו בחשד לשיתוף פעולה עם ישראל בחיסולו של מבחוח ואמר כי תנועתו לא מאשימה את הפת"ח או את הרשות הפלסטינית במעורבות ישירה בחיסול. אמנם, לא ניתן להתעלם מכך ששני קצינים במנגנוני הרשות, העובדים בחברה של בכיר בפתח, נטלו חלק בחיסול, אך מבחינת תנועת החמאס, המוסד הישראלי הוא האחראי הישיר לרצח וישראל היא זו שנושאת באחריות לחיסול ולכל ההשלכות שיהיו לו במוקדם או במאוחר".

למרות המבוכה בה שרוי החמאס בעקבות החיסול, מתייהר ברדאוויל ואומר כי "המבוכה שבה ישראל נמצאת בעקבות החשיפות בימים האחרונים, אינה פחותה מהמבוכה שגרם לה דו"ח גולדסטון. ברדאוויל הוסיף, כי למרות שאזרחים ממדינות אחרות מעורבים בחיסול, אנחנו מתייחסים אל כולם כאנשי מוסד בלי קשר למדינותיהם. מבחינתנו, הממסד הציוני, הוא זה שאחראי לכל ההשתלשלות. אנו נמשיך לעקוב אחרי הפרשה ונגיע לכל המחסלים, כדי שכל אחד יבוא על עונשו בסופו של דבר.