יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

השמאל מהלך אימים: אם לא ניתן לפלסטינים מדינה, תהיה מדינה אחת רב-לאומית

קמפיין חדש של השמאל הישראלי? אם לא נסכים להקמת מדינה פלסטינית, נקבל מדינה אחת רב-לאומית בין הים לירדן, או במילים אחרות: מדינה ערבית גדולה

איתן פריד ג' באדר תש"ע - 17/02/2010 14:01
האם השמאל מנסה להלך אימים בקמפיין חדש על אזרחי ישראל שאינם מסכימים לדיעותיו ? תלוי את מי שואלים. את יו"ר קדימה ח"כ הגב' לבני זה ממש לא מצחיק. בחזונה היא רואה את הפלסטינים מתייאשים מקצב המו"מ והויתורים של הממשלה הנוכחית, ומבקשים לממש את הזכות הדמוקרטית לבחור ולהיבחר עבור כל התושבים המתגוררים בין הים לירדן. פירוש הדבר: תוספת של 2.5-3 מיליון מצביעים ערבים בבחירות, והשתלטות על מוסדות השלטון בצורה דמוקרטית להפליא.

הפלסטינים עצמם כנראה, לא ממש מתלהבים מן הרעיון. עד כדי כך שאלון ליאל, מנכ"ל משרד החוץ לשעבר, צריך להרחיק נדוד עד לכינוס 'ועדת האו"מ למימוש הזכויות של העם הפלסטיני' שהתכנסה בתחילת החודש במלטה, בשביל לשכנע את נציגי הפלסטינים, כי לשם השגת יעדם המדיני והקמת מדינה פלסטינית על שטחי 67, עליהם לאיים על הישראלים שאם הם לא ייענו לתביעתם, הם ידרשו זכות הצבעה בבחירות.

במאמר שמפרסם ליאל בעיתון הארץ הוא מרחיב את שיטתו וכותב כך: "על הפלסטינים לחדול לפי שעה מהדרישה לשטחים ולעצמאות ולדרוש במקומה את זכויותיהם האישיות, ובראש ובראשונה את הזכות להצביע לפרלמנט הישראלי, לכנסת. עליהם לדרוש את אותה דרישה שהביאה לשלום ולדמוקרטיה בדרום אפריקה: קול לכל אדם. אם בן גוריון ביקש לעצמו את הזכות להיבחר לפרלמנט הטורקי ואף לממשלה הטורקית, כדי להקים מדינה לעם היהודי, למה לא ינהגו כך הפלסטינים?

לדרישה פלסטינית לממש את זכות ההצבעה במדינת ישראל יש כיום סיכוי להתקבל לא פחות מאשר לדרישה לקבלת השטח. דרישה זו תוכל לזכות לתמיכה בינלאומית רחבה, שתבהיר למדינת ישראל במהרה, כי עליה לבחור בין מתן השטח לבין מתן זכות הצבעה לתושביו. כל זאת מתוך תקווה, שהעם בישראל יתעשת סוף סוף ויבין, שהדרך היחידה לשמור על זהותה היהודית של המדינה היא להחזיר את השטח לתושביו הפלסטינים".

דבריה של הגב' ליבני הבוקר בכינוס בירושלים לפיהם: 'במקרה ולא נתעשת ונסכים לתביעות הטריטוריאליות של הפלסטינים, נקבל דרישה לזכויות אזרחיות במדינה דו-לאומית וזכות הצבעה לכל מי שמתגורר בה'. נראים כהמשך ישיר לקמפיין שנועד לנסות ולשכנע את הישראלים כי עליהם להסכים לכל דרישה פלסטינית, מאחר והרעיון של שתי מדינות הוא אינטרס ישראלי, שנועד לקחת לנו את שלנו ולא רק לתת לאחר את שלו.