יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מקלב: על בתי החולים לקבל חולים

ח"כ מקלב על משבר המיטות בבתי החולים: "על בתי החולים לגלות אחריות, ולקבל את החולים למרות העומס. עליהם לעשות הכל בכדי לא להשאיר אף חולה בחוץ"

ראובן שטיין, ג' באדר תש"ע - 17/02/2010 07:41
מקלב פונה להנהלת בתי החולים: העומס הרב בבתי חולים שונים ברחבי הארץ, כמו גם זעקת הרופאים במחלקות הפנימיות על תנאי עבודה בלתי סבירים, הביאו לסגירת מספר בתי חולים לחולים חדשים, והאמבולנסים הופנו לבתי חולים אחרים.

יו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ ר' אורי מקלב התייחס אמש (ג') להתנהגות בתי החולים בנאומו בכנסת.  לדבריו, העומס הוא לא סיבה מספקת בכדי להודיע על סגירת השערים. "אני יודע על שנים בהם היה עומס רב הרבה יותר, ואף אחד לא הודיע על סגירת השערים. בתי החולים הם לא בעלי הבתים של המיטות. יש את משרד הבריאות שאחראי על בתי החולים והוא אמור לקבוע מתי סוגרים בית חולים. לא שמעתי את הוראת משרד הבריאות לסגור בתי חולים".

"אין ספק", הוסיף ח"כ מקלב, "שיש בעיה חמורה וחוסרים מהותיים של מיטות בבתי חולים. אבל כמו שלא שמענו שסוגרים בתי חולים בגלל שאין חולים, לא שייך לסגור בתי חולים בגלל עודף חולים. בתי החולים צריכים ויכולים להתמודד עם עודפי החולים, ועליהם לעשות הכל בכדי לא להשאיר אף חולה בחוץ".

בדבריו ציין מקלב כי ניתן לדחות ניתוחים לא דחופים, ולהביא להקלה במחלקות הפנימיות. "נוצר הרושם שבתי החולים לא ששים לפתור את מצוקת המיטות, והם נהנים מהמצב לפיו הם סוגרים את שעריהם וממנפים את המצוקה בה הם נמצאים".

בדבריו התייחס גם לפתרון שעל משרד הבריאות למצוא למצוקה, "אין ספק כי על משרד הבריאות יש חובה להביא להוספת מיטות בבתי החולים על מנת לפתור את המצוקה. מנתונים שהגיעו לידי", אמר, "ישראל נמצאת בתחתית הרשימה של המדינות המתועשות, ביחס המיטות בבתי החולים  לאוכלוסיה, העומדת על פחות מ-2 מיטות לאלף אנשים. כמו כן תפוסת המיטות במשך כל השנה עומדת על 97%, כשבימים אלו עומדת התפוסה על 120%, אך למרות הכל בתי החולים צריכים להפגין אחריות ולקבל את החולים המשוועים לעזרה", חתם חה"כ את דבריו.