יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

גפני: שר האוצר חייב לתת הסברים

גפני בתגובה לטענות ליצמן בנושא המכרז להקמת ביה"ח באשדוד: "אני דורש לקבל תשובות ממשרד האוצר, האם החששות שעלו נכונות ויש על מה להתבסס"

יהודה שפיגל ב' באדר תש"ע - 16/02/2010 19:59

בסיכומו של דיון סוער שהתנהל היום בוועדת הכספים בעניינו של חוק בית החולים באשדוד אמר יו"ר הועדה ח"כ ר' משה גפני כי א"א לעבור על סדר היום לאחר דבריו החריפים של סגן שר הבריאות. "אני דורש לקבל תשובות ממשרד האוצר, האם החששות שעלו נכונות ויש על מה להתבסס".

גפני אמר עוד כי יש לתאם את המכרז עם משרד הבריאות.  בנושא פיתוח חדר המיון הקדמי באשדוד אמר גפני כי החלטת הוועדה היא כי יש לפתח זאת בהקדם ולקדם את בנייתו ללא כל קשר למכרז לבניית בית החולים ע"פ ההחלטות הקיימות.  "אני מקווה שמשרד האוצר לא דבק בעמדתו כנגד בניית בית החולים באשדוד, עליו יש קונצנזוס ציבורי מקיר לקיר".


ליצמן זועם: "המכרז תפור"


במהלך הדיון שהתנהל בסערת רוחות האשים סגן שר הבריאות ר' יעקב ליצמן את התנהלות הגופים הממשלתיים במכרז ואמר "יש לי חשש שבאוצר תפרו את המכרז לבניית בית החולים באשדוד.  על פי התיקון שהממשלה ביקשה לאשר, גם למשרד האוצר תהיה הסמכות להחליט כי מספר המיטות בביה"ח יעמוד רק על 184 מיטות ושלא רק היזם יוכל לבחור האם להתחיל מיידית עם 300 מיטות או פחות מכך.

"המשמעות הישירה של התיקון המוצע כאן הוא שהאוצר יוכל שלא לקבל את הצעת יזם שירצה לבנות בי"ח עם 300 מיטות, כי ירצה לתקצב רק בי"ח עם 184 מיטות", הבהיר יו"ר הועדה ח"כ גפני.

סגן השר ליצמן אמר כי "יש לי הרבה תהיות לגבי צורת המכרז לבניית ביה"ח.  דוחים אותו שוב ושוב , יש לי חשש שתפרו את המכרז. הייתי אמור להיפגש עם שר האוצר פעמיים והפגישה בוטלה, רק אחרי שנקבע הדיון היום בוועדה, נקבעה פגישה חדשה. האוצר חייב לשתף את משרד הבריאות בהליך המכרז של בניית בית החולים".

משה בר סימן טוב מאגף התקציבים במשרד האוצר אמר כי הם פועלים לאפשר הקמת ביה"ח וכי הגדילו את המענק ליזם ל-50 אחוז שהוא המרבי בפרויקטים אלו, "התכלית הייתה להצליח בהליך המכרז ומי שיזכה יקבל את המענק ויקבל 50% מעלות ההקמה המוערכת, אך עם זאת,  אם המכרז ייכשל,  לא תהיה הקמה של ביה"ח ע"י הממשלה".

סגן שר הבריאות ח"כ ליצמן מתח ביקורת גם על כך, "מעלים את המענקים מבלי לתאם עם משרד הבריאות את הנושא, לא יתכן שהמשרד לא שותף בהליך המכרז לבניית ביה"ח" ח"כ יעקב אדרי אמר כי גם כאשר הוא היה שר הבריאות, משרד האוצר התנגד לכך, "גם כעת הממשלה מנסה להתחכם ובפועל לא רוצה לבנות את בית החולים באשדוד". ח"כ אילן גלאון אמר כי כבר שנים רבות דנים בנושא ואין כל התקדמות בנושא המכרז.