יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

השתתפות התע"א בתערוכה צבאית בהודו

בתערוכה הצבאית הגדולה לזרועות היבשה והים בהודו, מציגה התעשייה האווירית מוצרים חדשניים, כגון מערכת ימית להגנה בפני טילים ומערכת תצפית קלת משקל

ראובן שטיין, ב' באדר תש"ע - 16/02/2010 11:06
השבוע מתקיימת התערוכה הצבאית הגדולה לזרועות היבשה והים בניו דלהי, הודו. התעשייה האווירית הישראלית, מציגה מגוון מוצרים ופתרונות חדשניים לצד חברות ענק בינלאומיות.

לדברי מנכ"ל התעשייה האווירית, התערוכה מהווה חלון הזדמנויות לביסוס והרחבת שיתופי פעולה וקשרים עסקיים, לא רק עם התעשייה המקומית בהודו, אלא עם תעשיות הביטחון ברחבי העולם.
 
בתערוכה, חושפת לראשונה אלתא מערכות בע"מ, חטיבה וחברה בת של התעשייה האווירית (תע"א) מערכת ימית להגנה בפני טילים בשם Nav-Guard EL/M 2222S. המערכת, הנמצאת בימים אלו בניסוים מבצעיים, מיועדת להגן על כלי שיט בגדלים שונים מפני איומים כדוגמת טילים או רקטות בעת ביצוע משימות סיור לביטחון שוטף לאורך הגבול הימי.

Nav-Guard היא גרסא ימית למערכת הגנה עצמית מבצעית המבוססת על מערכת גילוי והתרעה באמצעות מכ"ם. מאות פלטפורמות ביותר מ-15 מדינות ברחבי העולם מצוידות היום עם מערכות ההגנה העצמית של אלתא. יעילותן המבצעית הוכחה לאחר שמילאו בהצלחה משימות בזירות לחימה שונות.

לב מערכת Nav-Guard הינו מכ"מ מתוחכם הסורק בקצב מהיר את כל המרחב המאוים סביב כלי השייט ומגלה אך ורק איומים הנורים לכיוונו. מייד עם גילוי האיום מופעלת תוכנית שיבוש המשתמשת בנורים, מוץ ועשן הנפלטים מכלי השייט ומסיטים את האיום הרחק מהספינה.

בנוסף למערכת זו, מציגה אלתא בתערוכה בהודו מערכת תצפית ומודיעין קלת משקל (23 ק"ג) הנישאת על ידי חייל בודד ומאפשרת הפעלה רציפה של 8 שעות. המערכת מספקת תצפית, מודיעין ומעקב אחר מטרות לכוחות הפועלים בזירות יבשתיות במשימות איסוף מודיעין טקטי כגון מארבים וסיורים. הודות לגודלה הקומפקטי, ניתנת המערכת לפריסה ולהסוואה בתנאי שטח קשים.

המערכת המופעלת מרחוק או באופן מקומי על ידי מפעיל בודד (בכל תנאי מזג אוויר) כוללת מכ"מ לגילוי תנועה בטווח של כמה מאות מטרים וסנסור אלקטרו- אופטי ליום / לילה המגלה והמזהה את המטרה. המידע המודיעיני המתקבל מהיחידה, מוצג על צג מחשב כף יד המוצמד ליד המפעיל.

ניסים הדס, סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנכ"ל אלתא מערכות אומר כי "המערכת ניתנת להפעלה נוחה וגמישה ועונה על דרישות מבצעיות של כוחות בשטח. הודות ליכולת הפעלה מרחוק וכן בעלת תכונות הסוואה טובות, יכול המפעיל להתקינה במיקום רצוי ולהתפנות למשימות אחרות. עם גילוי מטרה, תופנה תשומת לב המפעיל לתפוקות מערכת התצפית".