יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

תחנת חשמל סולארית תוקם בקרוב ליד אשקלון

תחנת חשמל סולארית עומדת להיבנות בקרוב על גגות הקיבוץ זיקים הממוקם ליד אשקלון. המערכות הסולאריות צפויות להפיק כ-1,700,000 קוט"ש לשנה

יהודה שפיגל א' באדר תש"ע - 15/02/2010 17:33

תחנה סולארית תוקם בקרוב על גגות בתים בקיבוץ זיקים. התחנה תתפרס על פני שטח של כ-14,000 החברה היוזמת ומקימה את הפרויקט מדווחת על צפי ייצור חשמל בתחנה זו בשווי של כ-2.4 מיליון ₪ בשנה.


הפרויקט אמור לצאת לדרך לאחר שחברת "סולארפאוור" היוזמת, מתכננת ומבצעת מערכות אנרגיה סולארית פוטו-וולטאיות, חתמה לאחרונה הסכם פיתוח והקמה של תחנה סולארית עם קיבוץ זיקים השוכן בסמוך לאשקלון.


במסגרת הפרויקט, הצפוי להתבצע כבר בשנה הנוכחית, תתקין "סולארפאוור" על גגות המתקנים החקלאיים שבקיבוץ, אשר שטחם הכולל כ-14,000 מ"ר, מערכות סולאריות בהספק כולל של כ-1 מגה וואט, אשר יאפשרו לקיבוץ ליהנות מתשואה יפה הודות למיקום הגיאוגראפי המאופיין כאזור בעל קרינת שמש גבוהה.


מערכות אלו, אשר יוקמו בהשקעה משותפת של סולארפאוור והקיבוץ, צפויות להפיק כ-1,700,000 קוט"ש לשנה, משמע כי לפי תעריף 1.49 ₪ לקוט"ש, יניבו כ-2.4 מיליון ₪ בשנה.


לדברי אלון תמרי, מנכ"ל משותף בחברת "סולארפאוור", העובדה כי מדובר בפרויקט אשר יתבצע על גגות בעלי היתרי בנייה תאפשר קבלה מהירה של רישיון ייצור חשמל והקמת הפרויקט עוד השנה. עוד מוסיף תמרי כי לפרויקט זה, המתווסף לפרויקט הסולארי הגדול בקיבוץ ניר יצחק, יתווספו עוד השנה פרויקטים נוספים דומים, הנמצאים בשלבי סגירה.