יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

כבל לשרי העבודה: "החרבתם את סיעת העבודה"

במלאת שנה לממשלת נתניהו משגר ח"כ איתן כבל מכתב חריף לחברי המפלגה: "החרבתם לי את המפלגה. אתם גם נותנים ידכם להרס השיטתי של כל חלקה טובה במדינה"

איתן פריד א' באדר תש"ע - 15/02/2010 10:36
כשברקע מציינים שנה לממשלת נתניהו, משגר הבוקר (ב') ח"כ איתן כבל מסיעת העבודה מכתב חריף  בו הוא תוקף את חבריו השרים וסגני השרים. "כואב לי, שרים וסגנים. החרבתם לי את המפלגה, ודרך שיתוף הפעולה שלכם עם הימין אתם גם נותנים ידכם להרס השיטתי של כל חלקה טובה במדינה", כתב כבל.
 
כבל, הנמנה על מורדי העבודה, פתח את מכתבו במילים "זה מרגיש כמו הרבה יותר זמן, אבל מלאה רק שנה לשהייתכם בממשלה. רציתי להזכיר לכם את ההישגים הכבירים אליהם הגיעו המפלגה והמדינה בזכות ישיבתכם בממשלה, ובזכות היותכם 'משפיעים מבפנים'".
 
הדברים החריפים הללו נאמרים כשברקע עדיין מהדהדים גלי הפרישה הצורמניים של שניים מבכירי מפלגת העבודה. בחודש שעבר הודיע אופיר פינס על פרישה מהחיים הפוליטיים. גם יולי תמיר נוטשת בימים אלה את החיים הפוליטיים לטובת מינוי כנשיאת מכללת "שנקר".
 
כבל התייחס אף לעניין זה, שבמקרה דנן עומד לו לרועץ מהזווית הפוליטית, בכותבו כי בכך הצטמצם משמעותית כוחם של מתנגדי ברק עליהם נמנה. "הצלחתם להביא שניים מטובי בניה של העבודה - יולי תמיר ואופיר פינס - לפרוש לאחר שלא יכלו לשאת עוד את ריחה המבאיש של בגידתכם בערכי המפלגה", כתב כבל.
 
 כבל המשיך לתקוף על אובדן דרכה של מפלגת העבודה. "פסחתם על כל סעיף אפשרי. חברתם לממשלה המנופחת ביותר בהיסטוריה, על חשבון משלם המיסים; חוק המקרקעין שהעביר את אדמות הלאום לטייקונים אושר בקולותיכם; היטל המים הושת על אזרחי ישראל מבלי שהכסף הולך למשק המים אלא רק לבזבוזי הממשלה בתמיכתכם; הצבעתם בעד תקציב דו שנתי המעמיק את הפערים בחברה; בקרוב תסתיים הקפאת הבנייה בשטחים ובכוונת הממשלה בה אתם חברים לאשר מייד בניית מאות יחידות דיור בגדה; תמכתם בהפיכת התנחלויות לאזור פיתוח א', תוך נתינת הטבות מופרזות.
 
"שתקתם לנוכח המהלך לאישור עשרות סגני ראשי ערים על חשבון אזרחי ישראל; אתם רואים יום אחר יום את איווט ליברמן, חברכם לממשלה, רומס את שמה הטוב של ישראל ואינכם עושים דבר; בכל יום נרמסים שלטון החוק ובית המשפט העליון מושפל ואין לכם את הכוח להיאבק בכך; אתם עדים מדי שבוע לעוולות המנוגדות לחלוטין לעמדותיה של מפלגת העבודה אולם אתם שותקים. הכסא, הוכחתם שוב ושוב השנה, חשוב לאין שיעור מהמצפון".